Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af IVS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 4700 Næstved
Tilmeldt 7. Aug 14
Indlæg ialt: 60
Fra  Hygiejnemanden.dk Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle I jurister og andre godtfolk

Jeg skal have oprettet et IVS - Hvordan gør jeg nemmest dette ?

Kan se man kan betale sig fra det, men er det den "bedste måde"

Jeg har ikke fået oprettet konto i banken endnu, for jeg kan ikke finde ud af om jeg skal det ene eller andet først

vh.

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt ville jeg bruge Jacob Tøjner hos ditselskab hvor du også får lidt rådgivning med kapital og andet med i prisen, men du må jo godt selv

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html har link og vejledning til oprettelsen og lidt om pligter og andet

Start endeligt med banken da du skal bruge en ægte erhvervskonto til et IVS og ikke en personlig konto - så få tilsagn til det. Kontoen kommer så til at hedde xxxxx IVS under stiftelse, og ved stiftelsen kommer der en kode banken kan bruge så hold øje med den hvis du kører det selv. Start også med at finde den billigste arbejdsskadeforsikring  som du lovpligt skal ha i IVS uanset du har løn eller ej - så er du klar med en god pris der.

Jeg har på fornemmelsen, at momsregistrering er selvstændigt skridt når du stifter - (eller kommer efter) så hold øje  med det hvis du er selvkørende

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er registreret revisor og kan også hjælpe dig med rådgivning omkring og gennemførelse af stiftelse.

Skriv gerne personlig besked med kontaktoplysninger.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Mortensen:

Hej alle I jurister og andre godtfolk

Jeg skal have oprettet et IVS - Hvordan gør jeg nemmest dette ?

Kan se man kan betale sig fra det, men er det den "bedste måde"

Jeg har ikke fået oprettet konto i banken endnu, for jeg kan ikke finde ud af om jeg skal det ene eller andet først

vh.

Peter

Hej Peter

Det kan de fleste klare selv ved at følge vejledningerne på dette link http://erhvervsstyrelsen.dk/ivaerksaetterselskab 

Hvis du skal have hjælp er priserne typisk fra kr 995,00 excl. moms og opefter samt tillæg for afgift til Erhvervsstyrelsen på kr. 670,00

Det er ekspeditionstiden hos Erhvervsstyrelsen der kan være lang....

Tonny

Fra 4700 Næstved
Tilmeldt 7. Aug 14
Indlæg ialt: 60
Fra  Hygiejnemanden.dk Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Har rykket min "kære" bankrådgiver i dag for den erhvervskonto jeg bad ham oprette for 3 uger siden, og har fået følgende nedenstående svar - HVAD GØR JEG ?

Hej Peter

Jeg kan ikke oprette en konto uden at have et CVR. nr. Jeg er ret sikker på, at du godt kan få et cvr. nummer uden at have en konto endnu. Kan du ikke undersøge dette?

Venlig hilsen
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Han kan godt oprette den som IVS zzzz under stiftelse men normalt vil du ved stiftelsen ha fået en kode og den skal banken ha for at gøre det helt korrekt. Har du ikke fået den eller overset koden så tror jeg de kan oprettekonto alligevel til IVS zzzz under stiftelse

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 96
Fra  Nooda.dk Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Du skal blot underskrive egenerklæring ved at du har lagt pengene i en "kasse" på selskabets adresse, og så oprette en bankkonto når du modtager cvr. nr, for derefter at indbetale beløbet på den nye bankkonto.

Hvis du ikke har styr på dokumenterne osv. kan du overveje www.billigivs.dk


Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels B:

Hej Peter,

Du skal blot underskrive egenerklæring ved at du har lagt pengene i en "kasse" på selskabets adresse, og så oprette en bankkonto når du modtager cvr. nr, for derefter at indbetale beløbet på den nye bankkonto.

Hvis du ikke har styr på dokumenterne osv. kan du overveje www.billigivs.dk


Korrekt. Egenerklæring kan anvendes når kapitalen er kr. 25.000 eller derunder. 

Er kapitalen højere skal der foreligge dokumentation for denne. Det kan være en bekræftelse fra banken om at pengene står i banken, en bekræftelse fra advokat om det samme eller at kapitalen står på dennes klientkonto, eller en bekræftelse fra godkendt revisor om at pengene står på selskabets bankkonto eller at de foreligger som kontantbeholdning i kassen. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)