Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra USA (told, moms mm.)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg har snakket med nogle leverandører i New York hvor jeg vil købe varer for omkring 10.000 kr.
Jeg har prøvet at læse lidt omkring told og moms regler på SKAT's hjemmeside, men for at være sikker på jeg har forstået det rigtig vil jeg lige høre jer herinde :)

Hvis jeg køber varer for 10.000 kr. i New York og skal have det sendt til Danmark, hvor meget skal jeg så regne med at skulle betale i alt for varepartiet? Uden fragt.

Det er primært forskellige kæledyrstilbehør som hundesnore og halsbånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

HVIS du er momsregistret: Told  er eneste ekstra så +  evt noget gebyr for håndtering i told - og den sats skal du finde ved at kende varetariffen- et gæt ca 5% og gebyr ca 200 kr 

Her er lidt om import fra uden for EU og told med mere

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/import-fra-uden-for-eu-helt-kort-basis.html

Der bliver langt moms på i DK hvis du IKKE er moms registreret - men som momsregistreret skal du bare angive importmoms, som ikke koster dig noget http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Husk som nævnt i alle fald -CVR med importregistrering 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Københavvn
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 43
Fra  SHOPUSA.com Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, reglerne er ganske enkelte og toldsatsen er ikke særlig høj denne type hunde accessories. Jf. oplysninger fra SKAT er på omkring 2,7%. Hvis du får dine varer fragtet hjem med ShopUSA, sørger vi får at de bliver toldbehandlet og indfortoldet korrekt til din virksomhed. Du er mere end velkommen til at kontakte mig direkte på mbs@shopusa.com eller 70345036. Venlig hilsen Michael, ShopUSA

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

John og ShopUSA

I glemmer at toldsatsen er bestemt at varens oprindelsesland og det er nødvendigvis ikke USA.  Før man kan sige noget om toldsatsen må man kende den aktuelle varekode og oprindelseslandet.

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg glemmer nu ikke noget - skrev ikke en fast toldsats men at det nok ville være noget med ca 5% mere for at indikere, at tolden sjældent i virkeligheden vælter læsset men jeg kender hverken varetarrif eller land så det var som bare in løn indikation, hvilket jeg synes fremgik

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)