Hejsa. Leder efter en video fra Thorborg, som omhandler et eksempel på en e-butik som stod med dilemmaet, fri fragt eller ej? Er der nogen af jer derude der lige har linket? |
Den kunne jeg også tænke mig at se 👍 så følger lige med her ;-)
Hejsa. Leder efter en video fra Thorborg, som omhandler et eksempel på en e-butik som stod med dilemmaet, fri fragt eller ej? Er der nogen af jer derude der lige har linket? |
Simon S Larsen Purchasing analyst
Den kunne jeg også tænke mig at se 👍 så følger lige med her ;-) |
Hej Simon Jeg kender ikke videoen, men det er jo ikke noget Hr Thorborg kan give dig svaret på. Det bedste du kan gøre er at teste det på din shop. Fx har vi kørt test. Til at starte med var der fri fragt. Så satte vi fast fragt på og det ændrede INTET ved vores konvertering. Så hævede vi fragten, og så faldt konverteringerne indtil vi satte fragten ned igen..... Så for os handlede det om at finde en balance. Det gør det garanteret også for dig Hilsen Morten |
Hej Morten. Tak for input. Siden er ikke oppe at køre endnu, så vi har desværre ikke mulighed for at teste så meget lige pt. Netop derfor ville vi gerne lige høre andre folks oplevelser og erfaringer, hvilket om alt andet må være bedre at bygge sin strategi på, end blot et gæt. Håber du er enig :) Vores koncept bygger på en medlemsløsning, og en meget lille avance (næsten 0) på produkterne, derfor er det vigtigt at kunderne får indtrykket af, at de virkelig sparer noget ved hvert køb. Valget står jo så imellem en højere produktpris inkl. fragt, eller et fragttillæg ved bestilling. Ved hvilken løsning for kunden den bedste oplevelse? Hilsen Simon. |
Simon S Larsen Purchasing analyst
Du siger det næsten selv Simon. Det afhænger netop af branchen du er i - hvor stor er avancen, og gennemsigtighed på priserne på produkterne der køres med. I dit tilfælde ville jeg nok ikke vælge gratis fragt, men måske "justere " en anelse på fragtprisen i forhold til faktisk pris. F.eks hellere DKK 49,- end 52,- Osv... |
Hej Simon
Så du har tænkt dig at drive en webshop blot for sjov?? Med udgifter til markedsføring, NETS, banken, oma?? Godt det ikke er mig :) Den rigtige strategi handler i høj grad om: Hvad sælger du? Hvor nemt er det at sammenligne priserne på produktet? Hvor priselastisk er dine produkter? Hvad er kotymen i branchen? Hilsen Morten |
Taget til eftertragtning. |
Simon S Larsen Purchasing analyst
Hej Jesper. Det er lige præcis nogle af de overvejelser vi har gjort os, og hælder også mest til den løsning. Men det er altid interessant at få fakta på reelle erfaringer, som Morten eksempelvis skrev, at de ikke oplevede fald i konvertering ved at fjerne fri fragt. |
Simon S Larsen Purchasing analyst
Der findes ikke fri fragt nogen steder - kun indbyggede fragtpriser :) Men, jeg forstår hvad du mener - kunder vil jo bedrages. Jeg har også fundet balancen med mine produkter. DKK 49,- Muligt at de som bestiller meget lidt springer fra - og det er bare perfekt, for der er ingen penge i disse handler. De som køber meget, derimod, synes det er billigt. |
Hej, Er enig i at det afhænger meget af, hvilken branche man er i. Jeg driver siden www.deltin.dk som handler med gadgets og mobiltilbehør - vi oplevede en betydelig bedre konvertering efter vi satte fri fragt på shoppen. |