Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhed og bil

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis man har 160.000 kontant og gerne vil både starte egen virksomhed og have en ny(ere) bil, kan man så skyde de 160.000 i et ApS, som herefter køber en bil til 160.000, hvor man så beskattes 25% af nyprisen af?
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 2/5/2006 2:25:47 AM Forfatter:Claus Agerskov Hvis man har 160.000 kontant og gerne vil både starte egen virksomhed og have en ny(ere) bil, kan man så skyde de 160.000 i et ApS, som herefter køber en bil til 160.000, hvor man så beskattes 25% af nyprisen af?

Jeps, du skal dog være opmærksom på at du hverken kan fratrække befordringsfradrag eller benytte skattefri kørselsgodtgørelse, når du bliver beskattet af fri bil.
 
husk det i regnestykket.

Alt om både i Danmark

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
I det 4. indregistreringsår falder værdien til 75% (dog min. 160.000).   Køber du en bil til en højere pris end 160.000 kr. kan det være en god ide at købe bilen så den først indregistreres i december. Herved får du reelt set reduktionen efter 3 år.
 
Køber du en bil der er mere end 3 år gammel vil det altid være din købspris der er beregningsgrundlaget og der sker ingen senere reduktion.
 
Men inden jeg kastede mig ud i det ville jeg da nøje analysere mit private og erhvervsmæssige kørselsbehov. Ofte er det en bedre forretning at afholde udgiften selv og få skattefri kørselsgodtgørelse.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 
Jeg har selv et lille ApS og en bil på hvide plader, men af 2 grunde: 1) fordi jeg ikke gider lave kørebog hele tiden og 2) fordi jeg skulle have 125.000 kr. i firmaet. Som konsulent kan jeg ikke sætte pengene i maskiner, så hvorfor have et stort firma-indlån til 0,50% i indlånsrente og et privat billån på 6%?
 
Jeg har lidt svært ved at se om du/dit firma skal købe en ny bil eller en brugt bil. Jeg kender ikke reglerne for brugte biler, men for nye biler bliver du i hvert fald beskattet af 25% af værdien (dog kun 20% over 300.000). Værdien tillægges bruttolønnen og trækkes ud igen nedenunder AM-bidraget.
 
Men hvis det er for at arbejde med indskudskapitalen, ville jeg i dag nok i stedet vælge en anden selskabsform (nemlig et engelsk ltd.-firma, fuldt lovligt i DK) uden krav til minimumskapital. Det kan dog have negativ effekt overfor banken etc., så det skal nøje overvejes.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)