Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Analytics - Tracking af notifikationer på siden?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

Jeg har på det seneste siddet og leget lidt med Google Analytics. Jeg har forsøgt at opsætte et mål, hvor jeg kan spore hvor mange gange en bestemt notifikation bliver vist på siden.
Fx har jeg en side, hvor man kan indsætte data. Når dette er gjort, popper der en besked op øverst på siden, der siger "Din data er blevet gemt og kan ses på grafen".

Hvis det er muligt, hvordan kan jeg så opsætte et mål, der kan fortælle mig, hvor mange gange denne besked vises?

Jeg ser frem til at høre fra jer.

Mvh
Casper

Fra Esbjerg
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg antager at din notifikation vises med en form for javascript. Hvis det er tilfældet, kan du læse alt om hvordan du får det tracket her: 

https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/events?hl=da

Efterfølgende kan du se det samlede antal visninger under hændelser i analytics.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

I Google Analytics kan du spore den slags med Event-tracking. Det foregår ved at der indsættes en stump JavaScrip kode, som afvikles når der klikkes på en knap, udfyldes en formular eller lignende. I dit tilfælde ville jeg nok afvikle event-koden når formularen submittes.

Events kan derefter ses i Google Analytics rapporteringen under Behaviour, Events (Adfærd, Hændelser). Du kan også knytte Goals til Events.

Dokumentation med eksempler for Event-tracking har du her, både for den gamle ga.js og den nye analytics.js trackingkode:

Google Analytics Event-tracking (ga.js)

Google Analytics Event-tracking (analytics.js) 

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt Tue!
Mange tak. :) 

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen Søren! Det bliver kigget på med det samme. :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)