Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skolen er en pestilens - hvad gør jeg?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg går på gymnasiet og er startet på andet år. Men gymnasiet hænger mig langt ud af halsen. Jeg har gjort op med mig selv at jeg faktisk ikke kan se nogen grund til at blive ved - men alligevel tør jeg ikke rigtigt droppe ud. Jeg har så mange iværksætter-ideer og er allerede i gang med flere virksomheder og jeg har fået nogle muligheder som jeg ser stor potentiale i. Men det er simpelthen umuligt at være iværksætter og på på gymnasiet for mig i hvert fald. Nok fordi at når jeg gør noget er det 100% og det tager min energi. 

Skolen dræber simpelthen min motivation og energi og jeg sidder hver dag oppe i skolen og følger at jeg spilder min tid. Men tag ikke fejl - jeg er ikke et dovent menneske. Jeg vil gerne ud og leve livet og starte virksomhed med 110 km/t, men det er simpelthen svært at tage skridtet ud af det danske skolesystem. Jeg er en person med masser af energi og motivation for iværksætteri. Jeg har tænkt mig at knokle meget hårdt for at nå min mål.

- Hvad er jeres holdninger? Som sagt er jeg sikker på at jeg vil kunne gøre det godt som iværksætter men skolen dræner mig for tid, energi og motivation. Er uddannelse det eneste rigtige? Jeg kan ikke rigtigt komme til en konklusion.... Jeg har lidt det her skræmmebillede af at ende på samfundets bund fordi jeg opgav uddannelse. 

Håber på at få lidt gode råd og noget vejledning :-)

Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 40
Fra  LandbrugDk Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg er selv igang med at starte virksomhed og går også i skole og ja det er pisse hårdt!! Men jeg ville mene at du stadig skal blive og tage den færdig!! Det er vigtigt at få en uddannelse også selv om at du ikke vælger at læse vider bagefter!! 
Bruger selv mellem 3-4 timer efter skolen på min virksomhed, men som sagt er det stadig vigtigt at få en uddandelse. Tænker på at hvis det en dag går galt ville det være ret at have noget og falde tilbage på også selv om man ikke kan se det for en lige nu.

Hel og lykke :) 

Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tog 1. år på STX, og var ved at falde om af det.

Så droppede jeg ud, og startede på HHx i stedet. Nok det bedste jeg længde havde gjort. Man lærer en hel del om marketing, økonomi, markedskommunikation, psykologien bag salg, osv osv, så er en god bagage at have, når man skal starte virksomhed.

Har selv en butik på Frederiksberg nu :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Gør det færdigt u bliver glad for det, senere i dit liv vil du måske lave noget som kræver en gymnasiel uddannelse og så det fedt og have.
Jeg er selv uddannet murer men vidste allerede efter 2 år at det var ikke mig, og har Heller ikke brugt det siden men 2 år ville være spildt på ingenting hvis jeg droppede ud og derfor blev jeg selvom tiden var meget lang. Jeg er glad for det i dag da det viser på dit cv at du er stand til og gennemføre noget.
Giv ikke op.

Fra Kolding
Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Jeg tror personligt at det er en rigtigt god idé at have noget at falde tilbage på :-D

Dog synes jeg det er ekstremt fedt at du har så mange ideer, men det er selvfølgelig lidt nederen at skolen dræber din motivation.

Men jeg vil dog sige, hvis du ikke føler for skolen, så synes jeg helt klart du skal droppe ud, men kun hvis du føler du kan stå på "egne ben"

Når det er sagt, skal vi lige huske at vende medaljen om, fordi du sagde at du på 2 år, dvs. altså sige du snart er halvvejs.... er det så virkelig det værd at droppe ud nu?

Min endelig mening er nok, at du burde tænke dig om en ekstra gang, og hvis du ikke føler for den... så drop ud :-D

Fra Jyllinge
Tilmeldt 10. Aug 13
Indlæg ialt: 122
Fra  Drinkwell.dk Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Du

Jeg vil give dig et simpelt råd.

Gå en tur og følg din mavefornemmelse uden at lytte til forældre, studievejledere osv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg holder med de som siger - hold ud og få den eksamen - evt på en anden skole - men gør den færdig. Jeg ved ikke hvor gammel du er jo, for man kan jo gå i voksen gymnasium, men er du f.eks. som typisk i 2.g 16-17 år så skal du jo også enten allerede ha fået dispensation fra statsamtet til at drive virksomhed - eller ha en sådan - før du overhovedet må optræde som virksomhed. 

har du det eller er 18 så brug det du kan af fritid til at optimere din virksomhed og vær klar til at teste all in - om 1,5 år

Går din virksomhed galt, er det ikke skægt at stå kun med en 9 klasse f.eks. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 7. Dec 11
Indlæg ialt: 39
Fra  VenueGo Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg må tilslutte mig de tidligere besvarelser. Få en eksamen i hus.

Men samtidig udelukker det på ingen måde dine projekter. Brug tiden til udvikle og optimere din virksomhed. Der er måske endda mulighed for, at du kan vende situationen til en force.

Uden at have detaljeret kendskab af enhver art. Kunne det være at der var andre iværksættere på din skole og I derved kunne hjælpe hinanden. Eventuelt udvikle nogle projekter sammen. Det kan også være at du har mulighed for at opsøge anden feedback til din virksomhed. Plus yderligere muligheder som f.eks. om skolen tilbyder nogen form for hjælp/rådgivning til iværksætteri.

Sidst men ikke mindst, kunne det være at der kunne benyttes noget  fra undervisningen til din virksomhed.

Mit råd vil være: Kæmp dig igennem og få eksamen. Men se mulighederne!

god vind med det hele.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du at "gymnasiet" hænger dig ud af halsen - jeg går udfra at du mener stx så. Jeg gik selv ét år på HTX, inden jeg skiftede til hhx. Da jeg gik på HTX havde jeg nogenlunde samme følelse i kroppen som dig.

Jeg kan ikke fortælle dig hvad du skal gøre, det er der ingen som kan og du må gøre det op med dig selv. Men jeg ville helt klart overveje et skift til hhx. Få snakket med en studievejleder derovre og hør mulighederne. Personligt synes jeg, at det er godt at have lidt at falde tilbage på :)

Tilmeldt 28. May 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders

Jeg vil gerne melde mig i koret af HHX-tilhængere.

Jeg droppede ud af gymnasiet efter ca. ½ år. Det var simpelthen for kedeligt. Alt for meget musik, gymnastik, oldtidskundskab og andre hobbyfag. På HHX bliver du bl.a. undervist i regnskab, IT, markedsføring, professionel korrespondance osv. Det var på alle måder en succesoplevelse.

I øvrigt vil du sandsynligvis på HHX møde mange flere medstuderende, som er interesserede i at starte virksomhed.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)