Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et spørgsmål til SEO-eksperter vedr. duplicate content - bør jeg bruge blockquote, nofollow eller noget helt tredje?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Schweiz
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 26
Fra  Webshop Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis man laver en hjemmeside med officielle tekster såsom taler - f.eks. Folketingets Åbningstale eller State of the Union - vil man unægteligt støde på udfordringen; DUBLICATE CONTENT!

Eftersom der er tale om lange taler, vil disse citater udgøre langt størstedelen af indholdet på hver side. 

Problemet er, at Matt Cutts har udtalt, at:

It’s important to surround quotes with high quality, unique content.  This means if you have a 50 word quote, you should have at least several hundred words of high quality, unique content surrounding that quote and explaining the context of it.

Det er ikke muligt for mig, at skrive så meget indhold, at det fylder meget mere end de taler - faktisk fylder mit eget indhold kun en brøkdel af de citerede taler!

Hvad bør jeg gøre i denne situation? Jeg har svært ved at se, at blockquote er en holdbar løsning - bør jeg bruge nofollow i stedet?

Jeg hører gerne fra folk, der VIRKELIG har forstand på dette!

På forhånd tak!

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 390
Fra  RejseGear Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du mener vel noindex? 

Hvis citatet/talen udgør majoriteten af dit indlæg, så bør du sætte noindex på. Hvis formålet er at ranke på talen/citatets navn, ville jeg skrive et indlæg om citatet/talen i stedet. Og der kan du så være snedig at gennemgå citatet i afsnit, så du har chance for at ramme nogle af citatets longtail keywords. 

Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et bud, men jeg skal også ærligt sige, at jeg ikke aner om det holder vand SEO mæssigt, eller om der findes smartere måder at gøre det på.

Men du kunne eventuelt oprette dine taler på en separat side, hvor du ikke giver Google lov til at indeksere siden.

Så laver du den side som du gerne vil vise til omverdenen og benytter en Iframe til at vise talerne.

Så vidt jeg har forstået så crawler Google ikke Iframes, og dermed vil det ikke se ud som om, at du har dublicate content.

Kan en mere kyndig person be/afkræfte dette?

/Simon

Fra Schweiz
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 26
Fra  Webshop Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg mente noindex :-)

Formålet er at ranke på dokumentets navn, men det væsentlige indhold er selve dokumentets ordrette indhold. Det er det, som vil vil læse om. Det er ikke vurderinger eller analyser af teksten, så citatet er et reelle indhold.

Men det kan jeg ikke rigtigt bruge til noget, jeg gerne skal rangere på dokumentets navn og undgå duplicate content!

Fra Schweiz
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 26
Fra  Webshop Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra, at jeg skal sætte "no index" på selve citatet. Er alle enige?

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 390
Fra  RejseGear Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps. Men det er jo ikke usandsynligt at ranke på citatets navn ved blot at nævne det i dit indlæg og lave en fornuftig linkstrategi. 

Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu spørger jeg bare, men man kan vel ikke ikke bare noindexe bestemte sætninger/elementer på en side, eller hvad?

Fra Schweiz
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 26
Fra  Webshop Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis, Simon. Det er det jeg lige har googlet mig frem til.

Løsningen er tilsyneladende at indsætte <!--googleoff: index--> før de sætinger, som jeg ikke ønsker indekseret og <!--googleon: index--> når jeg når til et stykke tekst, som jeg gerne vil have indekseret.

Mange tak for svaret. 

Vil tro, at problemet er løst. Men hvis der findes bedre løsninger, er jeg bestemt interesseret i at høre mere :-)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Madsen:
Løsningen er tilsyneladende at indsætte <!--googleoff: index--> før de sætinger, som jeg ikke ønsker indekseret og <!--googleon: index--> når jeg når til et stykke tekst, som jeg gerne vil have indekseret.

Den har du fået HELT galt i halsen. De tags er til Googles Search Appliance og har INGEN effekt i forhold til Googles offentlige søgemaskine. Du kan ikke fortælle Google, at de ikke må indeksere tekstbidder. Kun hele URLs via noindex tag i head.

Fra Schweiz
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 26
Fra  Webshop Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Thomas.

Er der i det hele taget nogen fare for at blive straffet for duplicate content, når man bruger lange citater? Er det ikke bare en skrøne?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)