Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et spørgsmål til SEO-eksperter vedr. duplicate content - bør jeg bruge blockquote, nofollow eller noget helt tredje?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 195
Fra  Supra Media Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Du kan da bare prøve at få Artikel-tjenesten til at skrive nogle gode, unikke SEO-tekster til din webshop eller firmaside, eller hvad det nu drejer sig om :) Hov, hov det var da lidt reklame på den gode måde - på den anden side er min rating så ringe herinde. Til gengæld er jeg høflig og flink, mens andre 'hater' og går op i karmapoint.

Tsk, tsk. Tænk, hvis verden bare bestod af flinke SEO-nørder!

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Ole

Jeg tror faktisk ikke ideen med en Iframe er helt dårlig.

Jeg faldt ihvertfald lige over den her video på Moz.com

Der er viser de 3 metoder til at løse problemet, og i dit tilfælde synes jeg helt klart at Iframen'en ville være den nemmeste at implementere.

Prøv at tjekke den ud her.

http://moz.com/blog/handling-duplicate-content-across-large-numbers-of-urls 

Men kunne være rart, hvis der var nogen som endegyldigt kunne bekræfte om en Iframe er en god løsning eller noget skidt.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Madsen:

Tak for svaret Thomas.

Er der i det hele taget nogen fare for at blive straffet for duplicate content, når man bruger lange citater? Er det ikke bare en skrøne?

Det er bestemt ikke en skrøne. Det afhænger af, hvor meget af den samlede tekst på den givne URL, som citat udgør. Og om du linker til originalen.

Hvis citatet udgør for eksempel 60-70% af den samlede unikke tekst på den givne URL, kommer du sandsynligvis i problemer.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Men kunne være rart, hvis der var nogen som endegyldigt kunne bekræfte om en Iframe er en god løsning eller noget skidt.

Det kan sagtens være en løsning - men husk at sætte "noindex" i head på det, der leverer content til iframe. Google er blevet mægtigt "flinke" til at crawle indholdet i iframens, og når det sker, er du lige vidt, hvis der ikke er "noindex" på.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Men kunne være rart, hvis der var nogen som endegyldigt kunne bekræfte om en Iframe er en god løsning eller noget skidt.

Det kan sagtens være en løsning - men husk at sætte "noindex" i head på det, der leverer content til iframe. Google er blevet mægtigt "flinke" til at crawle indholdet i iframens, og når det sker, er du lige vidt, hvis der ikke er "noindex" på.

Ok tak for det Thomas

Nu skriver du at Google er blevet god til at crawle Iframes, vil det så hjælpe at sætte Noindex på den side som man selv henter indholdet fra, hvis talen alligevel ligger frit tilgængelig på andre folks sider?

Hvis indholdet af Iframen bliver crawlet, så er man vel på den uanset hvad? 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Nu skriver du at Google er blevet god til at crawle Iframes, vil det så hjælpe at sætte Noindex på den side som man selv henter indholdet fra, hvis talen alligevel ligger frit tilgængelig på andre folks sider?

Ja - det var jo sådan set det, jeg lige skrev ;-)

Fra Schweiz
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 26
Fra  Webshop Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas Rosenstand.

Tak for svaret, men jeg føler mig dog ikke overbevist.

Jeg tillader mig at udfordre dit svar ud fra følgende betragtninger (vil være dejligt, hvis du vil følge op på det, når du engang vågner ovre i USA ;-)

Matt Cutts har udtalt følgende:

"Duplicate content on a site is not grounds for action on that site unless it appears that the intent of the duplicate content is to be deceptive and manipulate search engine results. If your site suffers from duplicate content issues, and you don’t follow the advice listed above, we do a good job of choosing a version of the content to show in our search results".

Citatet er vist fra 2008 (og der er sket meget siden), men jeg vil ikke betragte de lange dokumenter på min side som "deceptive" og "manipulative", hvad angår søgemaskine-resultater.

MEN i 2013 udtalte han i en video:

“I wouldn’t stress about this unless the content that you have duplicated is spammy or keyword stuffing.”

De dokumenter, jeg citerer på min hjemmeside, er i hvert fald ikke "keyword stuffing" (keyword'et, jeg prøver at rangere på, indgår slet ikke i de citerede tekster). Det er kun teaseren i min egen tekst, der introducerer det efterfølgende lange citerede tekstdokument, hvor jeg optimerer med det keyword, jeg ønsker at rangere på.

Man kan jo så diskutere om indholdet er "spammy" - det er det vel i den forstand, at det ikke er mit eget originale indhold, men et citat, der fylder 20 gange mere end mit eget forfattede indhold.

Dog er det ikke spammy i den forstand, at tekststykkerne med de lange citater er seriøst indhold - endda hjemmesidens eneste reelle indhold, da resten blot er teasere såsom "Læs dokumentet nedenfor" osv.

Desuden ser man jo også, at forskellige aviser skriver det samme, da de bare kopierer pressemeddelelser fra eksempelvis Ritzau. 

Et andet eksempel er reklamer, hvor man jo ser, at forskellige firmaer skriver præcis det samme, når de sælger det samme produkt

Disse medier bruger som regel ikke iframe, noindex eller anden oplysning til søgemaskinerne, når de citerer lange dokumenter såsom lovforslag eller taler!

Selvom spørgsmålet er til Thomas Rosenstand, må I andre også gerne svare, hvis I føler, at I har nogle gode pointer at byde ind med. Men så skal I også være super skarpe :-) - og det er Thomas Rosenstand i hvert fald!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne svare - kort. Og det har intet med dig at gøre, men jeg og mange andre gamle i branchen besvarer disse forhold igen og igen. Hvad Matt siger er, hvad han skal sige - og nogle gange er det brugbart.

Duplicate content er et kæmpe problem, hvilket den kloge virkelighed også viser og dokumenterer gang på gang. Om man så vil forholde sig til den eller til Matts udtalelser, der jo bærer præg af ikke at ville indrømme, at hans arbejdsgiver IKKE kan håndtere DC - se det er op til den enkelte.

Til slut: Du bruger avisernes brug af Ritzau som et eksempel: Har du da nogen dokumentation for, at sites som jp.dk m.fl. ikke lider under, at de genbruger indhold fra andre sites?

Fra Schweiz
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 26
Fra  Webshop Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Mange tak for dit svar!  Ja, det er mærkeligt, hvis google kommer med oplysninger, som ikke passer i virkeligheden. Svært at vide, hvad man skal forholde sig til, da google siger dit, og seo-eksperter siger dat :-)

Det er svært at vide om forskellige aviser bliver straffet for duplicate content, da vi jo ikke ved om der ville være forskel på deres rangeringer, hvis du ikke havde duplicate content. Jeg kan blot konstatere, at aviserne rangerer godt på mange keywords - sikkert pga. af deres høje pagerank!

Spørgsmålet er så nystartede sider uden pagerank vil derangere på det ønskede keyword.

Konklusionen må være, at vilkårene for at rangere godt på officielle dokumenter er ret dårlige, eftersom det ikke er mit eget indhold. Det er ærligt talt også fair nok! Dog er jeg naturligvis interesseret i at få så meget ud af det som muligt med de midler, jeg har.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)