Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første medarbejder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften,

Det er blevet tid til at jeg skal have ansat den første medarbejder - jobbet bliver mest lager, pakke osv.
Men hvad er mest normal ansættelse forhold, her tænker jeg funktionær eller timeløn ?

Vi har aftalt en 3 måneders prøveperiode, da fremtiden jo er ret usikker. Jeg er bare helt "blank" hvordan jeg får sat alt dette igang uden at bruge en masse penge på rådgivning.

Jeg har også set lidt på danlon.dk - det håber jeg kan bruges uden for meget besvær :)

Dbh Brian 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

En timelønnet kan godt være omfattet af funktionærloven, og din jobbeskrivelse indikerer også at den "ansatte" er omfattet af funktionærloven.

Hvorvidt du skal anvende timeløn eller fastløn afhænger bl.a hvorvidt der er en varierende arbejdstid.

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 06:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at vælge et vikar bureau i første omgang?. Så hænger du ikke på udgiften, hvis din nye medarbejder pludselig bliver syg eller andet og du har mulighed for at få en anden, hvis ikke kemien passer. Det er mit råd, det er uforholdsmæssigt dyrt (administration: social udgifter, A skat etc etc)  og risikabelt at starte
med en fastansættelse på den første medarbejder, efter min mening.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Mansfeldt:
hvordan jeg får sat alt dette igang uden at bruge en masse penge på rådgivning.

Det kan blive en rigtigt dyr fornøjelse ikke at få den nødvendige rådgivning / kursus inden man begynder at ansætte folk, specielt når man er helt blank på området.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontakt det lokale Jobcenter og få en af de mange ledige ud i virksomhedspraktik.

Det koster dig ikke noget, og du hjælper en ledig retur til arbejdsmarkedet.

Det er tilsyneladende ikke et job der kræver raketvidenskab, så mon ikke der kan findes en medarbejder pænt hurtigt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)