Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må ens webshop hede det?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis man vil starte sin egen webshop eller hjemmeside, og man bygger lego i sin fritid, må man så hede Michaels-Lego.dk eller noget i den stil.

Har jo ikke spurt hos Lego inu, Håber at høre fra nogen ;)

Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Opsaetning.dk Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Nu vil jeg starte med at sige at jeg ikke er jurist!

Men når det nu er sagt, så er der jo forskel på en "hjemmeside" og en "webshop"

Hvis du bare laver en hjemmeside, hvor du ligger billedere ind af dine lego-projekter. Så kan jeg umiddelbart ikke så noget problem i det.

Hvis du derimod, ønsker at starte en webshop, begynder du jo at tjene penge på deres brand. Det kan muligvis skabe nogle problemer, så hvis det virkelig er aktuelt, ville jeg nok lige tage en snak med en fra LEGO.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften tusinde tak for dit svar, og vil bare starte en side op snart ;)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Lego beskytter deres varemærke, hvilket er forståeligt, se bare denne sag, og derfor leger du med ilden med det domæne!

Jeg vil på det kraftigste fraråde, at du benytter det, men derimod kalder den noget andet, så du ikke pludselig om 6 mdr, 1 år eller 3 år mister domænet, fordi du lukrerer på Legos brand. Hvis du så meget som sætter en reklame på siden, så kan de vinde en domæneklagesag, eller hvis du gør det mindste.

Faktisk er jeg af den overbevisning, at de allerede kan vinde en domæneklagesag nu, hvis det var i deres interesse, da du benytter deres varemærke indenfor samme klasse...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Fashion-Seller

Det var da vist meget godt at Lego ikke fik medhold i præcis den sag der - ellers havde 150.000 mennesker jo boykottet dem via facebook :)

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Zylauv Kristensen:

@Fashion-Seller

Det var da vist meget godt at Lego ikke fik medhold i præcis den sag der - ellers havde 150.000 mennesker jo boykottet dem via facebook :)

Nu er det en ældre sag fra 2005, men det er vel stadigvæk relevant...

Jeg læser lige, at trådstarter i overskriften skriver webshop, og en webshop bør ik indeholde navnet Lego, da det med sikkerhed giver problemer før elle senere hen!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja præcist, jeg er helt enig, det var nu også ment med et glimt i øjet :)

At bruge ordet Lego i ens domæne vil med 99.9% sandsynlighed skabe problemer, især hvis hjemmesiden er beregnet til kommercielt brug.

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)