Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gebyr på kreditkort udstedt i udlandet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget tillæger i andre af gebyr, når folk anvender kreditkort udstedt i udlandet?

Årsag til mit spørgsmål er: I min shop kan jeg angive gebyr for danske og internationale kreditkort, men jeg kan ikke definere at der er en forskel på gebyr, hvis det er udstedt i udlandet.

Så når en kunde handler feks. fra Norge med et Mastercard, vil mit nuværende gebyr være for lavt, det er sat til 1.25% som er PBS gebyr. Gebyret for den handel er jo reelt 5.75%, så det kan godt blive til nogle kroner. Jeg skal meget snart begynde at lancere shoppen i udlandet, så vil problemet vokse.

Tager i generelt bare et højere gebyr ?

mvh

Axel

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lytter med. Vi har samme problem. I vores betalingssystem (Epay) har vi mulighed for at vælge at lægge gebyret over på kunden. 

Men det er først i det øjeblik at kunde betaler, at man kan vide om der er tale om et kort udstedt i udlandet, og når det sker er kunden jo ikke på vores side, men på Epays SSL-side.

Det eneste man kan oplyse kunden om er at gebyret bliver lagt til prisen, når de betaler og så vise dem hvilke beløb der er tale om hhv. for danske og udenlandske kort.

Indtil videre absorberer vi selv gebyret, men vi holder meget øje med om antallet af Mastercardbetalinger stiger for så vil vi nok lægge det over på kunden. Det var for øvrigt en artikel om problemet i Politiken i går. 

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov jesperf, jeg bruger også epay og de understøtter da fint den problematik. Hvis du bruger deres betalingsvindue, kan du bede kunden at vælge kortet inden via parameteren "cardtype" (og liste transaktionsgebyrene, som fx mange af rejseselskaberne gør). Du kan se mere i deres dok: http://www.epay.dk/support/docs.asp?solution=1

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

TP:

Hov jesperf, jeg bruger også epay og de understøtter da fint den problematik. Hvis du bruger deres betalingsvindue, kan du bede kunden at vælge kortet inden via parameteren "cardtype" (og liste transaktionsgebyrene, som fx mange af rejseselskaberne gør). Du kan se mere i deres dok: http://www.epay.dk/support/docs.asp?solution=1

 

 Jo men jeg bruger allerede CARDTYPE og beder folk om at vælge kortet først. Men hvis de vælger f.eks. Mastercard har jeg ingen mulighed for at vide om det er udstedt i udlandet.

Men du har ret i at jeg som det næstbedste kan vise dem hvad det bliver hvis det er et dansk kort og hvad det bliver hvis det er udstedt i udlandet. Så er de advaret og så kan jeg bede Epays modul om at pålægge kunden gebyret. 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Slettet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)