Hejsa, Historik: For mere end 10 dage siden købte jeg på GoPro.com et GoPro 4. På hjemmesiden skriver de, at de "usaully ships within 24 hours". Jeg tilvalgte enda hurtig levering, mod ekstra betaling. Varen stod til at være på lager, hvilket den stadigvæk gør. Jeg betalte med Pay Pal, efter som jeg ikke kunne få lov til at betale med Visakort, da de havde en JAVA app til validering af Visakortet. Jeg kunne have startet forfra med ordren i Firefox, men valgte så at betale med PAY PAL. Efter 3 dage, da jeg endu ikke havde modtaget en mail om at de har afsendt min pakke, kontakter jeg så GoPro. De siger at de ikke har fået pengene endnu fra Pay Pal, men alt ser fint ud ellers på deres skærm. De vil ikke afsende varen før de har modtaget betaling fra Pay Pal, hvilket de siger altid tager ca 5 dage. Det nævnte de så ikke da jeg bestilte og valgte hurtig levering :-) Efter 5 dage ringer jeg igen til GoPro og får samme svar. Jeg vælger så at gå på min Pay Pal konto og oprette en "Dispute", det er på 5. dagen. Jeg sender også en mail til GoPro om at jeg vil annullere ordren. Jeg har intet hørt fra Pay Pal. GoPro skrev tilbage, at jeg kunne ikke annullere, men kunne vælge at lade være med at modtage pakken. Her på 10. dagen har jeg stadigvæk ikke hørt fra Pay Pal, GoPro siger stadigvæk det samme. Pengene blev trukket på min konto ca. 2 dage efter jeg bestilte på GoPro. Jeg har netop prøvet at ringe til Pay Pal, men det har kun åbent på alm. danske kontortid. Så må ringe mandag. Mit spørgsmål er så, er der andre som har prøvet at have problemer med Pay Pal der ligner min udfordring? Jeg har tænkt mig at kontakte mig bank i næste uge, for at få dem til at trække betalingen tilbage, hvis det er muligt. |
Det er utypisk, at du ikke får nogen svar fra PayPal.
Det er muligt, at PayPal har blokeret din overførsel til "undersøgelse" af transaktionen.
Det er kun PayPal, som bestemmer, at noget er mistænkeligt. Ingen forklaringer er mulige.
Dvs, modtageren har ikke fået sine penge. Det kan trække sig i lang tid, desværre.
Du er nødt til kontakte PayPal telefonisk, men håbet er lille, da de intet aner.
Åbne dispute/claim og vente...