Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mulig konkurs på vej, skattegæld

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle 

min mand har en enkeltmandsvirksomhed på 8 år. Er de sidste par år kommet bagud med betaling af B skat, lidt moms og en del retsskat. 300.000 kr. 

Har netop modtaget brev fra skat om at fogeden kommer om 14 dage... Hvad mon der sker her. Vil de erklære ham konkurs? Smider de os på gaden? Vi har små børn, jeg er helt til hundende lige nu. 

Han har forsøgt kontakt til skat adskillige gange. Sidste år kom han til et møde med dem og det blev aftalt at han ikke skulle afdrage på gælden før i år, da han havde en retsskat som skulle ud af verden først, samt han skulle betale moms og B skat til tiden resten af 2013, det gjorde han. 

Han ringer i januar, marts, maj til skat for at få lavet en afdragsordning omkring gælden som aftalt på mødet. Desværre er hende min mand have mødet med blevet flyttet til en anden afd. Hun har ikke sagen længere, dernæst får han hver gang at vide at han skal afvente brev omkring at betale eller komme til møde... Det gør han så.. 

I dag kom brevet så - fogeden kommer i november, det var ikke lige det brev vi havde forventet. Vores verden er nærmest styrtet sammen. 

Min mand ringer til skat med det samme og fortæller omkring ovenstående, men det ændre intet da noget af gælden har nået en forældelsesfrist... 

hvordan skal vi forholde os, hvad skal vi være opmærksomme på, hvordan skal vi forberede os... Mister vi nu alt... 

Kan min mand starte ny virksomhed efter nedlukning, hvor længe efter evt... Det er en vinduespudser virksomhed. Han har ingen udd. Og vil ikke kunne få et ordentligt job umiddelbart. 

Eller kan jeg oprette en virksomhed og ansætte ham 

håber på hjælp og gode råd 

tak på forhånd 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Først og fremmest kan man ikke plukke håret af en skaldet - men ja - de kommer til at stå hårdt på krav om at få deres skat og moms - som jo er deres penge rent ud sagt.

OM det fører til konkurs for 300.000 kr er et gæt, men jeg tror ikke de har interesse i det faktisk. De ved jo godt, at hvis de skal ha deres penge, så skal der også tjenes penge ind.

Beløbet er isoleret set for lille til gældssanering mener jeg, men brug tiden på at være konstruktive. Lav et superbudget der viser præcis hvad I kan klare jer for, og ikke ret meget mere.

Lav et budget for hvad vinduespudsningen kan gi - overvej at kombinere med trappevask og til vinter snerydning - og lav så en helt realistisk opstillinger over hvad i kan magte at betale i moms og skat

Det er klart, at hvis han slet ikke har afdraget på den gamle gæld og har opgivet at få det afklaret så er det skidt, men med et realistisk bud på hvad I kan betale - og sikkerhed for at moms og b skat har været betalt til tiden fra- "resten af 2013" og hele 2014 - som bevis på at I kan og vil, så bør I kunne få en ordning for den gamle gæld synes jeg.

Har I en god ven der er økonomikyndig kan det være godt at ha ham med i at lave sådan et budget

Lad os høre hvordan mødet går.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Varde
Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 06:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har selv været "møllen" igennem, da jeg på et tidspunkt mistede et ret stort beløb på en konkursramt kunde og dermed fik opbygget en større skattegæld.

Lad være med at tage sorgerne på forskud, fogeden er ikke som man frygter det, og er typisk forståelig og til at tale med så længe man er samarbejdsvillig og står ved sin gæld, hvilket det tyder på at din mand har gjort.

Ja skat kan være meget vanskelige at komme i dialog med, de ungår helst at sige noget som helst i telefonen og deres medarbejdere oplyser aldrig hverken telefonnummer eller mail.

Fogeden kommer typisk i civil, så i skal ikke være bange for at der pludselig holder en bil med reklamer på siden som giver naboerne anledning til snak, de er meget diskrete.

Som John skriver så kan man ikke plukke håret at en skaldet. Fogedens formål er blot at få en sikkerhed for din mands udestående. Typisk vil der kunne aftales en afdragsordning, det er dog vigtigt at denne overholdes da skat ellers vil kræve hele beløbet indfriet straks. Jeg mener at skat kan tillade at beløbet betales over op til 12 månedlige rater. Fogeden vil øjensynligt kræve udlæg i nogle af din mands værdier som sikkerhed. Det kan være evt. Udeståender hos kunder, værktøj, bil, evt. Indbo af højere værdi eller huset. Det betyder ikke at skat vil tage alt fra jer men blot at de har en sikkerhed hvis en evt. Betalingsordning misligholdels

Fra Slangerup
Tilmeldt 6. Mar 14
Indlæg ialt: 36
Fra  E-logger - Trådløs datalogning - Sikkert, Nemt og billigt Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Spinalisen

Det er en meget uheldig situation i står i, og jeg forstår alle jeres bekymringer omkring familie, bolig, arbejede osv.

Jeg mener stadig at i skal kontakte skat og få et møde i stand, så i kan sidde overfor hinanden og aftale hvad der fremover skal ske. Prøv evt. at møde op på nærmeste filial af Skat og få aftalt en tid/møde med en som kan hjælpe jer. Når man står der fysisk er det MEGET svære at afvise jer, som det lader til at i bliver når i ringer.

Efter min mening er det vigitigt at i beviser at i er parat til dialog, og som der tidligere bliver beskrevet, skal i gøre jer klart hvor meget i kan afdrage på gælden, samt hvordan i har tænkt jer at få "styr" på fremtidige betalinger af skat og moms.

Beløbet du nævner lyder ikke ULTRA kriminelt, og jeg er ligeledes sikker på, at i med rette budget kan få lov at afdrage på beløbet, men det kræver en plan og diciplin fra jeres side.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)