Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger man e-bøger over nettet?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

> så en helt "selvkørende" butik med e-bøger.

Når jeg hører folk sige det ringer ALLE mine indre alarmklokker altid for fulde hammer!

En eButik bliver aldrig selvkørende. Det er en skrøne. Det tekniske bliver naturligvis automatisk, hvis man laver det ordenligt, men der er 1000 andre ting, der afgører om shoppen bliver en økonomisk success - og en del af det du har brug for er netop det der følger med i et webshop system (dog langt fra alle, og hos alle langt fra i det omfang man kunne ønske sig).

Hvis du vil have noget der er selvkørende skal du helt outsource salget, så du bare skriver, og så lader andre tage den derfra. Hvis ikke du gider dagligt at sidde og knokle på for at justere alle de små ting der skal til for at en shop faktisk bliver markedsført og kan sælge, så skal du lade være.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at tilmelde dig Paypal... de har vist nogle features, hvor du ikke behøver selv at sætte en betalings-funktion op (altså med kode), men du indsætter bare et script eller link, og så klarer de al opkrævning og bla bla for dig... de tager dog et lille gebyr pr. solgte enhed, men det er nemt og ligetil...

Prøv at kigge lidt rundt på paypal, der kan du helt sikkert læse dig til hvordan man gør...

Jeg faldt dog lige over noget som jeg tror du kan bruge med stor fordel, e-junkie.com... det koster godt nok 5 dollars i måneden, men med alle de features, direkte beregnet til salg af e-bøger og den slags, er det vist rimelig billigt... alt hvad det så kræves er en hjemmeside, hvor du kan sætte koden ind...

Tilmeldt 28. Jun 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Til alle: Tusind tak for nogle rigtig gode svar.

Jeg har fået noget at tænke over... så skal jeg også nok få min webshop Smile

mange hilsener

Per

Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
WideEyes - Virtual Tours:

Der findes også softwarepakker hvor man kan udgive e-bøger i et mere brugervenligt format end pdf. Det er endda muligt at gøre det interaktivt med søgefunktioner, "spring til side XXX", indsætte flashbannere, små film og lydklip, oma. Og så er der et indbygget betalingsmodul, ligesom det også er muligt at beskytte bogen med password eller lave en "preview" funktion - eller en funktion så bogen automatisk destrueres efter en specifik tidsramme.

Dvs. en alt-i-én fuktion :)¨

Hilsen Morten

Hej Morten! Kan du give eksempler på disse softwarepakker, altså hvad de hedder og hvordan man får fat på dem? Mvh Klaus :)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Per,

Hvis du laver webshoppen via Shopify, så kan du udvide med en applikation, som hedder FetchApp - den integerer med dit Shopify varelager (her e-bøger) og sender automatisk kunden et link til download, når et køb er gennemført. Paypal er understøttet og Dankort via Quickpay.

Venlig hilsen
Ole

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 06:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

   Ikke for at afspore tråden, men er der nogen af Jer der kender et produkt der kan bruges til at udgive E-bøger? Vigtigst er det at produktet kan lave koder til de solgte bøger. Har kikket efter adobe.com men har ikke lige kunne finde det rigtige.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus D Jensen:
WideEyes - Virtual Tours:

Der findes også softwarepakker hvor man kan udgive e-bøger i et mere brugervenligt format end pdf. Det er endda muligt at gøre det interaktivt med søgefunktioner, "spring til side XXX", indsætte flashbannere, små film og lydklip, oma. Og så er der et indbygget betalingsmodul, ligesom det også er muligt at beskytte bogen med password eller lave en "preview" funktion - eller en funktion så bogen automatisk destrueres efter en specifik tidsramme.

Dvs. en alt-i-én fuktion :)¨

Hilsen Morten

Hej Morten! Kan du give eksempler på disse softwarepakker, altså hvad de hedder og hvordan man får fat på dem? Mvh Klaus :)

Hej Claus

Jeg kan i hvert fald give dig ét eksempel Smile Og det er http://www.desktopauthor.com/

Den eneste / største ulempe ved programmet er at det kræver et lille plug-in at læse bøgerne. Men tilgengæld, så får du også en masse features - herinblandt en integreret betalingsløsning!!

Jeg bruger ikke selv programmet så ofte, så jeg kender ikke de sidste par opdateringer, men da jeg brugte det, var jeg imponeret over brugervenligheden. Det er relativt let at komme igang med, og der findes et forum til hjælp.

Hilsen Morten 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

Du skriver:

"Jeg vil gerne have en hjemmeside, hvor folk kan betale med deres Dankort, >
hvorefter de omgående kan downloade en e-bog i pdf-format."

Det er nøjagtig det der sker, når folk køber Søgeoptimeringsrapporten.

Løsningen har jeg selv programmeret; men den kan da sælges videre for ussel mammon Wink

Venlig hilsen,
Christian

Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Brandt:

Jeg faldt dog lige over noget som jeg tror du kan bruge med stor fordel, e-junkie.com... det koster godt nok 5 dollars i måneden, men med alle de features, direkte beregnet til salg af e-bøger og den slags, er det vist rimelig billigt... alt hvad det så kræves er en hjemmeside, hvor du kan sætte koden ind...

Jeg kan varmt anbefale e-junkie. Jeg har for et par aar siden arbejdet lidt med Robin, som er en af ivaerksaetterne bag e-junkie, og det er et skidegodt produkt de har. Samtidig er det nogle baade flinke og dygtige folk, der staar bag, saa jeg er sikker paa, at du nok skal faa en god service, hvis du ikke er saa teknisk minded.

Om det er muligt at tage dankort via e-junkie, ved jeg ikke, da det jo er en amerikansk service. Men proev at kontakte dem.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaliebe:

Om det er muligt at tage dankort via e-junkie, ved jeg ikke, da det jo er en amerikansk service. Men proev at kontakte dem.

Det er det ikk...

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)