Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksternt webshop checkout på vores egen side?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og mangler en checkout-løsning da jeg skal sælge et produkt på eget website. Vi har endnu ikke noget Nets aftale, men er det ikke muligt at lave en Checkout ala Stripe.com's, som foregår på vores eget site, men som kører igennem en andens shop-system? Det eneste brugeren skal give er en adresse og betalingsoplysninger, så de kan betale for produktet. Og er der i så fald nogle danske webshops, som tilbyder sådanne nogle "case-by-case" løsninger?

Worst-case må den så åbne med adresse og betaling på en anden side, men det er ikke het optimalt.

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er typisk ikke tilladt i henhold til indløsningsaftalen at lave en sådan konstruktion. I hvert fald ikke med en indløsningsaftale med nets.

Den virksomhed som modtager pengene for jer, skal i øvrigt mig bekendt være godtkendt som betalings/bankvirksomhed.

Brug paypal til at starte med. Det virker med det samme.

Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar. Vi har faktisk en potentiel partner der siger de godt kan, men der afventer vi nogle designændringer, som måske ikke nåes inden da. Men dvs som udgangspunkt tillader Teller/Nets ikke at betalingen foregår på et andet domæne end det som har aftalen?

Paypal er ikke en løsning, da flowet ikke er særlig godt og vi skal kunne tage Dankort.

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

En almindelig dankort-indløsningaftale omfatter kun det domæne, som aftalen omfatter. Selv om samme virksomhed har en webshop mere, skal der laves en ny særskilt ansøgning og en ekstra indløsningsaftale.

Den setup du nævner er derfor normalt ikke tilladt med en dankortindløsningsaftale. 

Lovmæssigt er der i eu og danmark også en række krav om godkendelse og registering for virksomheder som håndterer penge for andre. Så jeg håber den pågældende virksomhed har styr på dette.Smile

Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen tak for svaret :)

Man kan vel så reelt "omgå" dette ved at præsenterer produktet på den side man vil sælge fra og købsknappen så åbner en checkout-side på shopejerens domæne, hvor produktet automatisk er i kurven? Så undgår man at folk skal skrive flere ting end højst nødvendigt?

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt er det ikke lovligt og i bryder helt sikkert indløsningsaftalen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)