Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra ide til handling

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle amino'er,

Jeg ved emnet har været berørt før, men synes ikke at kunne finde svar på netop mit spørgsmål. 

Jeg har - som så mange andre - en, synes jeg selv, rigtig god ide. Den handler i korte træk om at trække noget ud af en social platform og samle det på en fælles platform.

Dvs samle en masse information et sted, og få en masse brugerne over på en anden platform istedet.

Mit dilema er nu at jeg ikke har know how til at lave en sådan platform, ej heller den store kapital til et større projekt. 

Hvordan bør man gøre rent praktisk i forhold til det. Jeg mener, der skal jo nogle på med know how til at lave en ny platform, noget økonomi skal der jo også til osv. Det er få ting der er på plads, men kan kort opsumere. 

- Forretningplan - ongoing procces
- Ideen er der, men der bliver hele tiden udviklet på den i mit hoved og på pair.

Som i kan se er der ikke meget, men alting starter jo også kun med en ide.

Kom gerne med jere kommentarer / Bud / Spørgsmål.

Mvh Moss 

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 104
Fra  www.letswork.dk Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Hvis jeg var dig så ville jeg lægge den forretningsplan tilside, fordi den kan ikke bruges til ret meget, da du ikke har noget produkt eller en service endnu.

Jeg ville lave udfylde en business model canvas. Når man udfylder sådan en så gætter man i princippet bare. Så derfor vil det være en god ide, hvis du gik ud for at verificerer alle de antagelser du har en din business model canvas. Når du har verificeret antagelserne og højest sandsynligt ændret dem en masse gange så har du et market fit, altså noget du er ''sikker'' på at folk vil bruge. 
Det kan være en fordel at vise respondenter prototyper osv. også af webservices. Så det vil være en god ide at teame op med en programmør og en designer.

Når du har ovenstående på plads, så begynder en forretningsplan at give mening, da du nu har et produkt, eller en forretning at lave en plan for.

Ang. kapital, så behøver du ikke ret meget, hvis du finder en designer og programmør at arbejde sammen med. :)

Mvh

Lasse 

www.letswork.dk - Bringing brains to business!

Tilmeldt 6. Nov 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse, 

Tak for dit input. Jeg har kigget på Business Model Canvas, og det giver ret god mening. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)