Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af uddannelse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, jeg går på efterskole i 10. klasse så jeg skal skrive en OSO opgave. Derfor skal jeg skrive om hvad jeg gerne vil blive når jeg bliver ældre. Jeg har så valgt at skrive om iværksætter, men jeg er kommet lidt i tvivl da jeg ikke ved hvilken uddannelse man skal vælge. Jeg ved godt at der ikke er nogle bestemt uddannelse men jeg vil lige høre om i havde nogle ideer, det er selvfølgelig oplagt at tage på HHX efter 10. men hvad skal jeg bagefter?
Tak på forhånd. 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkelmb:
det er selvfølgelig oplagt at tage på HHX

Hej Mikkel. Det er vel ikke oplagt? Der er jo flere muligheder efter 10. klasse? Jeg har altid sagt til mine børn - og andre, som heller ikke har bedt om et råd -, at de skal gå efter, hvad de har lyst til. Der er derved større chancer for, dels at de bliver færdige, og dels at de bliver lykkelige. Så, find ud af, hvad du interesserer dig for og tag en lille snak med din studievejleder.

Fra Herning
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 16. Nov 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar Rasmus, jeg har kigget lidt på BDE, og det lyder rigtigt spændene. Men da jeg kiggede på ug.dk fandt jeg ud af at man skal have haft fysik B og enten kemi C eller bioteknologi A, ved du om det er afhænger af hvilken linje man skal på eller lign. Fordi jeg har tænkt mig at tage HHX på innovationslinjen efter 10. klasse, og der er det ikke muligt at have de fag


Fra Herning
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved der er mulighed for at læse fag op efter du er blevet færdig med din HHX uddannelse, men det vil selvfølgelig være nemmest hvis du tager en HTX hvor fagene passer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Sep 15
Indlæg ialt: 79
Fra  TEXTA Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,
Spændende. Jeg læser selv på Aarhus BSS på uddannelsen Erhvervsøkonomi og Erhvervsret, HA (jur.). Jeg har en virksomhed ved siden af mit studie og et studiejob. Jeg vil personligt sige, at HA (jur.) uddannelsen er rigtig god ift. iværksætteri - du lærer meget om både økonomi og jura, som jo er vigtige facetter af tilværelsen som iværksætter. 
Derudover har jeg hørt igennem bekendte, at HA uddannelsen også skulle være rigtig god ift. iværksætteri. Der er tilmed en række uddannelser med fine engelske titler, som også er målrettede mod iværksætteri. Prøv eventuelt at kigge dig omkring på ug.dk, de har beskrevet rigtig mange uddannelser - her kan du helt sikkert finde noget :-)
Mvh. 

Rød tråd og relationer igennem content marketing. Find os på https://texta.dk.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)