Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Excel eller outlook 2013 ekspert søges :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er der en sød ekspert derude der kan hjælpe mig lidt ?

Jeg har Outlook 2013 og modtager en del bounced emails når jeg udsender mine nyhedsbreve. De skal helst ind i mit crm system og markeres at de er forkerte og så ringes op.

Tidligere (i en ældre Outlook jeg havde før) kunne jeg nemt "eksportere" tror jeg at jeg gjorde - dem over i Excel og derfra kopiere dem direkte ind i mit crm system (så jeg slap for at gøre det manuelt en efter en)

Det ser ud som om at det ikke er lige til i Outlook 2013 ? Jeg kan godt eksportere til Excel, men så tager den HELE den mail jeg modtager og alt teksten med - altså ikke kun den emailadresse med fejl på.

Spørgsmålet er så hvordan jeg fra Excel kan plukke KUN email adresserne over i en kolonne for sig selv og derfra kan jeg så kopiere dem alle over i mit crm systemet på en gang.

Nogen der ved hvordan man kan fikse det i Excel ? Eller evt. direkte fra Outlook og i en Excel kolonne :-)

Mange hilsner fra SB

Mange hilsner SB

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SB

Har konstrueret systemer, der læser fra mails og overføre data til Excel. Der skal noget programmering til.

Har p.t. ikke tid på grund af kundeopgaver - men vender tilbage.

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SB

Kan du ikke bare indsætte feltet for e-mailadressen og så selektere de emails du vil kopiere, kopier dem over i Excel og så har du e-mail adresserne?

Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sarah,

Jeg har sat alle mailsene over i deres egen mappe i Outlook og her har jeg højreklikket "når jeg står på feks. Emne" og valgt "feltvælger".

Er det her du mener ? Men når jeg feks. vælger "til" så kommer der kun min emailadresse frem på alle maisene, altså ikke den mail jeg har prøvet at maile til ? Som om at den tager dem fordi de er sendt til mig (de bounced mails med teksten om hvorfor de er bounced) der kommer ikke dem frem som jeg har prøvet at maile til som er forkerte :-(

bedste hilsner fra SB

Mange hilsner SB

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

ja det var faktisk lidt derhen af jeg mente. Måske du skulle prøve nogle af de andre felter for at se om der er et andet der giver dig email adressen? Der er nemlig også et felt under "All contact fields" der hedder "e-mail". Prøv nogle forskellige felter for at se om der er én af dem der er et hit.

Som mit svar tydeligvis indikerer så er jeg ikke ekspert på det her, men jeg tror det er sådan du skal gøre for at få vist e-mail-adressen, du skal bare finde det rette felt. -Og måske kan det slet ikke lade sig gøre førend at kontakten er oprettet i dine kontaktpersoner? Det ville jeg i hvert fald lige teste ved at oprette én af dem du har sendt til i din kontaktbog. Og så se hvornår den rette e-mail-adresse vises.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)