Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasing af imaterielle aktiver?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
I forbindelse med et udviklingsprojekt sidder jeg i øjeblikket og leger med tanken om at gøre det muligt at lease immaterielle anlægsaktiver. Dvs. finansiering af et udviklingsprojekt baseret på en form for leasingkontrakt. I den forbindelse går mit spørgsmål på om denne model er set før, og hvilke krav der skulle være til en ordning af denne slags?
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer vel an på hvilket immaterielt aktiv der er tale om - men umiddelbart skal det vel være færdigudviklet (eller meget tæt på) før det kan sælges/leases/lejes ud??? Nu skriver du intet om hvilken branche du udvikler i - men jeg tror det er svært at finde kunder der vil lease rettighederne til noget halvfærdigt (de vil ihvertfald skulle have enorm tillid til dig)... altså der skal der jo en investor på banen i stedet...

Altså f.eks. forlagsbranchen er nok det tætteste du kommer på noget ligende. Hvor man nogen gange betaler forfattere forud for det færdige produkt mod rettighederne til udgivelse i en given årrække. Her kunne man vel principielt også forestille sig at man bare leasede rettighederne til en bog/musik/design/software osv. i en periode.
 
Men det vil nok kræve at du er GODT etableret eller du virkelig arbejder på noget revolutionerende.
 
JH.
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg egentlig søger er en 3. parts investor, som er villig til at finansiere udviklingsprojekter. Virksomheden som jeg er en del af, har således kompetancerne og værktøjerne til at udvikle ideen/konceptet. Målet med dette er at kunne tilbyde kunderne et udviklingsprojekt inklusiv finansiering uanset type og størrelse. Spørgsmålet er således også om det er muligt at finde nogle investorer som ville indvige sig i en finansieringsmodel som denne. 

Det vil naturligvis sætte nogle krav til ideen og konceptet. Eks. at den er patenterbar, at vi er en stykke henne i udviklingsforløbet etc.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)