Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer fra Kina

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at have fundet de varer jeg ønsker at importere fra Kina. Jeg har fundet en leverandør der vil sendes produkterne til mig. Priserne er som følger:

prisen for 24 varer: 870$

Prisen for levering med DHL: 170$

Jeg har forsøgt at få leverandøren til at forklare ang. told og moms, uden held dog. Jeg er klar over at der ud fra ovenstående skal betales import moms på 25% samt en told sats. Mit spørgsmål er hvordan dette foregår i praksis. Sender DHL en ekstra regning til mig for dette beløb? Jeg kan vel ikke regne med at moms og told er indregnet i den oplyste pris fra leverandøren vel?

Jeg håber I kan hjælpe mig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak for det. Dvs. momsen går i 0. Jeg skal så afregne en told sats som kommer oveni i ikke? Som jeg har forstået det er vigtigt for mig at få at vide fra leverandøren om prisen med DHL er til havnen i århus eller hjem til min hoveddør ikke?

Hvis prisen er til havnen skal jeg finde en speditør der vil tage imod den for mig ikke?

Fra Bylderup Bov, Sønderjylland
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Matronics.dk Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

DHL vil normalvis møde op på din adresse med pakken og opkræve x-antal kr for tolden og når du så betaler får du pakken udleveret. Har du et cvr nr og afsender husker at skrive det på blanketten så vil der være en anden procedure.

Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg har et cvr nr. Vil proceduren så normalt være at dhl møder op på min adresse og senere afregnes told via en regning fra skat?

Fra Bylderup Bov, Sønderjylland
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Matronics.dk Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja sådan husker jeg det. Så får du pakken udleveret uden afregning og der kommer en mail/brev med fortoldningen som er sendt til skat

Fra København SV
Tilmeldt 17. Apr 13
Indlæg ialt: 24
Fra  www.thirdwave.dk Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får leveret tøj fra Kina og speditør firmaet, i mit tilfælde, DHL klarer det hele. Jeg får blot tilsendt en regning på det som liger på et % sats af det totale beløb. Det er super nemt. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 104
Fra  www.letswork.dk Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

vi hos www.decks.dk har fået et par ting hjem fra Kina. Fine varer. Måden det fungere på er at du sender alle informationer til den der skal sende pakken. Det er nok din leverandør. De skal så skrive de informationer uden på din kasse. De informationer er tariff numre osv. Du kan ringe til skat og få af vide mere præcist om forholdene. 

I vores tilfælde har leverandøren brugt deres fragt forbindelser til at sende varene (Vi har fået leveret via skib), hvor det så endte på Århus havn. Det eneste vi skulle var at betale en regning til fragtfirmaet, også kommer der en regning på told og erhvervelsesmoms. 
 

www.letswork.dk - Bringing brains to business!

Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis f.eks. DHL vælges og min leverandør i kina giver en pris for fragt med DHL hvordan kan jeg så være sikker på at det er til levering til min dør og ikke til en havn hvor jeg skal betale en dyr fragt fra?

Min leverandør tilbyder pt. gratis fragt med netop DHL men er det ikke her man skal være særlig opmærksom?

Pt. begynder jeg med at importere i det små, så jeg tænker at det vel er lidt for meget at lave en aftale med min egen speditør er det ikke?

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)