Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop vil ikke sende glemt vare

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har lige et spørgsmål ang. mine rettigheder ved internetbestilling. Jeg har bestilt i alt seks ting i en ordre hos en webshop, de fleste til tilbudspris, men de har glemt at medsende én af tingene. Jeg har skrevet til dem og de erkender fuldt ud fejlen, og kan se jf. deres interne lagerføring af det er korrekt den ikke er medsendt.

De vil dog ikke sende den glemte vare til mig, med begrundelsen af at det er for dyrt for dem at skulle dække leveringsomkostningerne for den éne ting, når den i forvejen er på tilbud. De vil naturligvis refundere det fulde beløb som jeg har betalt for varen, samt tilbyde mig lidt rabatkuponer mm., men det synes jeg ikke er en acceptabel løsning for mit vedkommende. Hvis jeg selv skal bestille en ny, så vil det beløb slet ikke kunne dække en ny ordre plus forsendelse. 

Kan de spise mig af med blot at tilbagebetale beløbet, eller kan jeg fastholde at de skal levere hele ordren som aftalt? 

Brian

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da bestemt dårlig kundeservice i forhold til at man erkender at man har lavet en brøler.

Om du så kan gøre noget ved det så det ender anderledes, det er nok stærkt tvivlsomt især hvis der er tale om en vare til en forholdsvis ret lav pris sådan som jeg læser det ?.

Men der findes ikke nogle steder du kan gå hen for at få andre til at give dig din vilje.

Du kan evt prøve med dårlig omtale på trustpilot og deres facebook side etc. men meget andet kan du ikke gøre.

Fra Jyllinge
Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

DJBoringer.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. Jeg er ikke tilhænger af at hænge firmaer ud over hvad der i det store hele er småting, så vejen med at kritisere dem på FB/Trustpilot må en anden stå for. Men tak for rådet. :-)

Det drejer sig om en ting til cirka en halv tusindekroneseddel, men det er ret tungt og derfor er det svært at finde en tilsvarende god pris inkl. forsendelse. Jeg vil ikke gå så langt som et decideret søgsmål, men det kunne være rart med et konkret link til noget købelov eller forbrugerråd, som tydeligt beskriver hvordan man står i situationen.

Jeg vil prøve at kontakte dem igen og stå lidt mere fast. Jeg opfatter en bekræftet ordre som kontrakt man ikke kan løbe fra, men dette er måske ikke korrekt? 

Brian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du selv skriver, kontakt dem og stå benhårdt fast, det kan aldrig være dig som kunde der skal hæfte for deres fejl i form af manglende vare. Lyder i mine ører som et højst useriøst firma. Jeg ville i hvert fald ikke lade mig spise af med nogen rabatkuponer for jeg ville da ikke handle sådan et sted igen. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

taz6612:

Hej Brian,

Jeg ville skrive til dem, at du ikke kan acceptere dette. og ville gøre krav på din ordre. du kan også fortælle dem at, hvis de ikke sender det du mangler ville du gå retten vej. så vidt jeg husker koster det 160 kr. dem får du igen, når du har vundet sagen. du kan læse mere på dette link.  http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Ehandel/Klager-over-ehandel/Klagemuligheder-naar-du-handler-paa-nettet?tc=8F8397D636764AAAB1C454EBBEFB0270. 

Mvh.

Taz

Kan du ikke lige uddybe, hvad der konkret skulle kunne sagsøger for og på hvilket juridisk grundlag? :)

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne Graversen:
Kan du ikke lige uddybe, hvad der konkret skulle kunne sagsøger for og på hvilket juridisk grundlag? :)

Det vil jeg da meget gerne, da du blot skal have fat i købelovens §26

 § 26. Er leveringstiden forløbet, og har levering ikke fundet sted, må køberen, om han vil fastholde købet, på forespørgsel fra sælgerens side uden ugrundet ophold give meddelelse derom. Undlader han dette, taber han sin ret til at kræve levering. Det samme gælder, selv om han ikke har modtaget nogen forespørgsel, dersom han ikke inden rimelig tid meddeler, at han vil fastholde købet.

Hvis han ikke ønsker at fastholde, kan han hæve købet i henhold til købelovens §74 & 75.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Derefter kan man altid vurdere, om beløbet er stort nok til at kaste tid efter det.. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Jyllinge
Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste webshop vælger nok at lev. Da de ellers kommer til at bruge flere penge på sagen. Hvis kunde vælger at tage sagen for en rat.

DJBoringer.dk

Fra Bylderup Bov, Sønderjylland
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Matronics.dk Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis shoppen er emærket så ring til emærket.dk de har nogle skarpe jurister som svarer gratis på spørgsmålet og hvorledes du kommer videre https://www.emaerket.dk/kontakt

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)