Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurs

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

en af mine kunder er gået i rekonstruktionsbehandling. Vi har faktureret tilgodehavende på 1.308.000 kr inkl. moms i 4. kvartal 2014. Det er desværre et ordentlig lussing at få.

Jeg har været til kreditor møde med rekonstruktør i sø og handelsretten og der er ikke udsigt til at der bliver en dividende på mere end max. 7,4 %, hvis rekonstruktions planen lykkes, hvilket tidligst er om et halvt år.

Mit spørgsmål er:

Da vi jo har bogført 4 faktura til samlet 1.308.000 kr, skal der jo indberettes salgsmoms til SKAT på 261600 kr. Men når vi nu ikke får nogen penge kan jeg jo heller ikke betale salgsmoms til SKAT.

Hvordan gør man indberetter man bare til skat og derefter lader være med at betale? eller skal man indberette og derefter holde et møde med SKAT og forklare dem situationen eller er SKAT ligeglade og vil kræve betaling.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt nok et alvorligt "slap-in-the-face"..

Jeg kan ikke hjælpe med det konkrete spørgsmål desværre, det må være noget John Hannover kan hjælpe med. 

Men jeg syntes da det er voldsomt at have så stort et udestående hos en kunde, har i reflekteret over dette, eller er det normalt i jeres branche ? Det lyder godt nok helt vildt at være på bagkant med så mange penge.

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

SKAT har ændret praksis på området således du ikke har brug for at få tabet konstateret men blot ''skønnet'' af eventuelt et uafhængigt inkassofirma.

Da du dog vil få 7,4 % af salget bør du kun fradrage den resterende del.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal ud fra kurators bedømmelse af tabet nedskrive fordring og moms - læs først http://johnhannover.blogspot.dk/2014/05/fradrag-i-indtgt-og-moms-pa-tab.html og så evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/sker-bogfring-pa-faktura-dato-eller-ved.html 

Hvis tabet, som det virker her - er klart nok og dokumenteret, skal du ikke af med momsen. Jeg ved ikke hvordan det kan forholde sig med 7% chance - kan du ikke få en klarere besked, så hør skat, du skal i alle fald ikke af med fuld moms og slet ikke moms af noget du ikke får siden

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg er også helt nede i kul kælderen. 

Min kunde er Kjær & Lassen A/S og deres regnskab som er aflagt i juni 2014, viste en egenkapital på godt 49 mio, og der stod også i regnskabet at der efter regnskabets aflæggelse ikke er indtruffet nogen hændelse.

Hvordan fan de kan sætte 49 mio over styr på så kort tid, er for mig en gåde. 

Havde også tænkt på at få dem kreditforsikret, men tænkte at det er et bundsolidt firma, så der sker ikke noget.

Kredittid er løbende måned + 30 dage, men der har desværre i starten været uenighed om stadeopgørelser, hvorfor betaling er blevet skubbet.

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Av av..

Har lige været inde og se deres regnskaber de sidste 5 år. 10 mio. af de 49 mio. udgør dog udbytte.

31/12-2013 er der en blank påtegning fra revisor og de har lavet kontinuerligt overskud i alle de 5 år jeg kan se.

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisoreleven:

Av av..

Har lige været inde og se deres regnskaber de sidste 5 år. 10 mio. af de 49 mio. udgør dog udbytte.

31/12-2013 er der en blank påtegning fra revisor og de har lavet kontinuerligt overskud i alle de 5 år jeg kan se.

Ja. og de har også AAA kreditrating fra Soliditet. Så selv med så god rating krakker firmaer, ved efterhånden ikke hvordan man som lille virksomhed garderer sig. Stiller man for skrappe betingelser er der bare andre der får opgaverne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du er ramt af, er bare så ærgerligt Lucas - og du kunne måske ha garderet dig lidt i forhold til det meget store beløb - specielt hvis det var over mere end f.eksl 30 dage, men det jo en mini OW bunker - man kan ikke helt gardere sig, og der er masser af ulykker i kølvandet på den slags. Føler DYBT med dig, men du må videre - Er det et selskab du har - så kan det risikere lukning, men du må forklare kunder osv årsagen, og komme igang igen, for HVIS alt er som beskrevet, og det er der ikke her grund til at tro spor andet - så er du uskyldig

bedst ønsker  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Træls altså... !

Må man spørge hvad du har solgt til dem ?

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

T

Cookie - John Hannover:

Det du er ramt af, er bare så ærgerligt Lucas - og du kunne måske ha garderet dig lidt i forhold til det meget store beløb - specielt hvis det var over mere end f.eksl 30 dage, men det jo en mini OW bunker - man kan ikke helt gardere sig, og der er masser af ulykker i kølvandet på den slags. Føler DYBT med dig, men du må videre - Er det et selskab du har - så kan det risikere lukning, men du må forklare kunder osv årsagen, og komme igang igen, for HVIS alt er som beskrevet, og det er der ikke her grund til at tro spor andet - så er du uskyldig

bedst ønsker  John Hannover

Tak for forståelsen John og de gode råd.

som det er nu bliver jeg nok nødt til at trække mig som direktør i ApS, så selskabsstyrelsen kan tvangsopløse selskabet. har desværre kreditorer som i disse tider har troet på mig og nu takker jeg dem med ikke at betale for det de har leveret. 

Jeg kommer ikke igang igen foreløbig med noget indenfor branchen, da jeg har brugt alt hvad jeg havde af penge privat.

Forstå mig ret, det er ikke for at sidde og tude her, da det jo er en erhvervsrisiko man må tageSkype-Crying hvor ærgeligt det end er.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)