Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Støtte fra EU, tipsmidler, fonde eller lignende?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg søger nogen der har viden om, hvor vidt det er muligt at opnå støtte til et projekt til oplysning af unge mennesker via internettet.
 
Er der mon nogen her inde, der har erfaring i hvordan man bærer sig ad med sådan noget?
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kommer da sandelig an på, hvad dit projekt handler om, hvem målgruppen er, og hvor attraktivt projektet er. Andre aspekter, som f.eks. samarbejdspartnere, øvrig finansiering mv., har også betydning. Og fundraising er et helt fag i sig selv, så du er nok nødt til at lave en del grundresearch, hvis du vil søge penge til et projekt.  
 
Men: Hvis du tænker på offentlige midler, så kan man sige, at alle (bortset fra hvide, veluddannede mænd mellem 25 og 49 år) falder ind under en eller anden målgruppe i EU, der kan laves projekter om næsten hvad-som-helst.
EU midler kræver generelt set meget administration, det er ikke "bare lige". Men du kan læse mere på http://www.eurocenter.info - kik f.eks. på strukturfondene.
 
God arbejdslyst
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/7/2006 9:52:59 PM Forfatter: Anette/Inloco
Men: Hvis du tænker på offentlige midler, så kan man sige, at alle (bortset fra hvide, veluddannede mænd mellem 25 og 49 år) falder ind under en eller anden målgruppe i EU, der kan laves projekter om næsten hvad-som-helst.
 
Det er én af myterne om EU støtte, du sætter op dér.
Min opfattelse af de forskellige EU-ordinger er faktisk at de generelt set søger at løse en bestemt opgave. Hvis et projekt bidrager til at løse denne opgave, og hvis man samtidig kan leve op til en række helt formelle krav, så er det muligt at søge støtte. Megen EU-støtte kommer omkring forskellige politisk udpegede instanser. Derfor kan man ikke vide sig sikker på tilskud, blot fordi man lever op til alle en ordnings krav.
 
Jeg tager gerne en hurtig vurdering af mulighederne i et konkret projekt, og jeg giver naturligvis også gerne tilbud på hjælp til fundraisingen.
 
Venlig hilsen
 
Hans
Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Indtil videre tak til jer der har svaret, jeg har først lige tænkt i de her tanker siden i går, så jeg har l a n g vej endnu før jeg ved nok til at gå dybere ind i det.

Der burde være potentiale i projektet, men om man kan opnå nogen form for støtte ved jeg så intet om, det vil tiden vise.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)