Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Delt budget i AdWords

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Poda Hegn A/S Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa - et lille spørgsmål fra en newbe:

Kan man dele et delt budget med flere delte budgetter

Og: Det beløb jeg sætter, når jeg opretter et delt budget, bør det være summen af de kampanger jeg planlægger at hælde ind i det delte budget?

Hjemmesidevedligeholdelsesafdelingen hos Poda Hegn

Fra Køge
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Poda Hegn A/S Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jean Jensen:
Kan man dele et delt budget med flere delte budgetter? 

Eksempel:

Jeg har ét overordnet budget på €200 / dag. Kan jeg så lave et "Delt budget" med DK á €100 og et SE á €100, og så hælde de danske kampagner ind i DK og de svenske i SE?

Hjemmesidevedligeholdelsesafdelingen hos Poda Hegn

Fra Køge
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Poda Hegn A/S Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Gad egentlig godt vide, hvorfor ingen af de (pt.) 48 personer der har set opslaget, har svaret - der må da være bare én der kender svaret (hvor skulle man ellers håbe/forvente at kunne få et svar?)

Hjemmesidevedligeholdelsesafdelingen hos Poda Hegn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville egentlig gerne hjælpe men jeg forstår simpelthen ikke dit spørgsmål.

Fra Køge
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Poda Hegn A/S Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Sarah Vos Thrysøe:
...men jeg forstår simpelthen ikke dit spørgsmål.

Nåmn, så er vi da i gang ;-)

Jeg har et dagligt budget på €200, som skal deles ligeligt på DK og SE kampagner. Yderligere skal kampagnerne deles op i emner - lidt ala dette:

DK (€100)
Have (€40)
Dyr (€60)
Hest (€40)
Kvæg (€20)
SE (€100)
Have (€50)
Dyr ($50)
Hest ($40)
Kvæg ($10)

Kan dette lade sig gøre (jeg tænker at alle ovenstående er navnene på de delte budgetter (i alt 10 delte budgetter)).

Hjemmesidevedligeholdelsesafdelingen hos Poda Hegn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du indbetaler til Adwords kan du kun indbetale til kontoen, du kan ikke indbetale budget til forskellige kampagner eller annoncegrupper.

Så i alt vil du bare indbetale de 200€ på din Adwords konto.

Måden du styrer det på er så vha. buddene og til dels dagsbudgetter.

Jeg ville f.eks. sætte dagsbudgettet for den danske og den svenske til lidt over 100€ og så justere buddene så jeg når målene.

Spørgsmålet er dog om du i stedet for at sætte et budgetmål skal sætte et maksbeløb som du alt i alt vil bruge om måneden på Adwords og så i stedet arbejde med at få mest muligt ud af det. Om det så er 200€ på danske kvæg er jo sådan set lige meget bare du opnår de mål du har. En lidt anden måde at se det på, men personligt synes jeg at det giver mere mening.

(Nu ved jeg ikke lige om DK og SE refererer til to forskellige hjemmesider, men så kan du jo overveje om de skulle have hver deres Adwords konto.)

Håber mit svar giver mening ellers så sig til

Fra Køge
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Poda Hegn A/S Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjemmesidevedligeholdelsesafdelingen hos Poda Hegn

Fra København
Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 82
Fra  Mark-Marketing Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jean, 

Mig bekendt kan man kun sætte delte budgetter på kampagneniveau - jeg læser dit ønske som du vil sætte først på kampagneniveau (DK og SE) og herefter på annoncegruppeniveau (De forskellige dyr). Dette tror jeg ikke man kan. 

Jeg havde fornyelig en kunde der havde kørt med delt budgetter længe. Dette betød at meget profitable områder (dem der konverterede bedst) havde en visningsandel på under 50% - udelukkende fordi budgettet blev allokeret hen til der hvor der var flest søgninger, men ikke flest konverteringer. 

Efter fjernelse af delte budgetter har vi hævet indtjeningen med 22%. 

Nu ved jeg ikke hvor stor jeres konto er, men ellers ville jeg altid rådgive om manuelle budgetter, således der optimeres efter konverteringer og ikke kliks. 

Giv lyd hvis jeg skal tage et kig på jeres konto - uforpligtende og gratis. 

Hilsner

Thomas

thomas@mark-marketing.dk

Mark-marketing.dk er eksperter i Google Adwords. Kontakt os på thomas@mark-marketing.dk og få en uforpligtende gennemgang af jeres konto. 

Medejer af teleabonnement.dk find billige mobilabonnementer

Fra Køge
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Poda Hegn A/S Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for jeres svar Big Smile

Jeg fornemmer at I begge har forstået min pointe, som så nok ikke er så effektiv som jeg havde troet - jeg gi'r mig i kast med noget mere målbart.

Hjemmesidevedligeholdelsesafdelingen hos Poda Hegn

Fra Køge
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Poda Hegn A/S Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg sætter stor pris på alle jer der vil hjælpe mig med mine AdWords - men undlad venligst at ringe, please!

Jeg har lige haft en jeg-er-rigtig-glad-for-at-høre-på-mig-selv-agtig gut i telefonen, og det var altså ikke nogen succes, hverken for ham eller mig!

Telefonsamtalen varede ca. 10 minutter, og jeg nåede kun at præsentere mig, svare ja to gange, nej en gang, inden jeg måtte stoppe ham og bede ham sende en mail, som jeg endnu ikke har modtaget.

Hjemmesidevedligeholdelsesafdelingen hos Poda Hegn

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)