Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til opstart af virksomhed

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Ry
Tilmeldt 11. Dec 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino-brugere

Jeg har i en længere periode overvejet at starte min egen virksomhed. Har brugt meget tid på at finde den gode idé, og synes jeg er kommet frem til noget, der måske kan blive til noget, men jeg er ikke sikker på, om der findes noget ala min idé i forvejen. 

Min idé går ud på, at folk kan købe alkoholiske drikke i en webshop over nettet. Princippet er, at man køber drikke inden man tager til privatfeste fx, og man måske ikke lige har nok alkohol på lager derhjemme, og der er for langt til den nærmeste købmand. Så kan man købe alkohol i min webshop, og jeg vil ansætte leverandører til at fragte alkoholen ud til de private forbrugere. 

Det kan også tænkes, at man under festen finder ud af, at man er under mangel på alkohol, og derved bestiller varer i min webshop.

Hvad synes I om min idé? Lyder det til at kunne holde en virksomhed kørende, og skabe succes på længere sigt?

Al kritik er brugbart!

Mvh 

Markus Holm

Tilmeldt 10. Jul 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Markus

Der har igennem tiden poppet forskellige firmaer op, der tilbyder denne service.
Dog synes jeg at der mange der forsvinder igen.

Jeg tror det er en svær og træls branche.

Det kræver du kan finde nogen der er "standby" hele tiden, til at køre for dig.
Det kræver stort varelager, da der skal være lidt af det hele rundt på alle "depoter" (vis det er større geografisk område)
Dertil tror jeg mængden af disse udbringnings ordre er relativt begrænset.
Kræver rimelig kapital opstart

Du kan prøve og se
http://www.online-kiosken.dk
De har en fysisk kiosk, tilbyder levering og webshop.

Fra Ry
Tilmeldt 11. Dec 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Tak for dit svar.

Jeg tænker, om jeg ikke kan indgå et partnerskab med en, som kan stå for udleveringen af varerne? 

Når jeg kigger på deres webshop, så tænker jeg også, at jeg udelukkende vil fokusere på alkoholiske drikkevarer, hvorimod online-kiosken.dk har en masse andre dagligvarer.

Hvad synes du?

Tilmeldt 10. Jul 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver selvfølgelig mening, hvis du kan få andre ind som partnere.

Ved at du kun tilbyder alkohol, vil dine ordre, højst sandsynligt kun falde i de sene timer.
Det skal jo ikke være en særlig stor by, før at butikkerne har åbent til kl. 22 eller mere.
Hvis så er uden for byerne, hvor intet har så sent åbent, mindsker du også dit kundegrundlag gevaldigt, og så tror jeg ikke du kan holde det kørende.

Jeg tror du som minimum skal have sprut, vin, øl, sodavand, chips, dip, slik og cigaretter (generelle kioskvarer), for at det kan nærme sig at kunne betale sig. Hvis du ikke ved det, så er avancen på spiritus ikke er noget, at skrive hjem om.

Husk at du skal sidde parat hver dag for at køre med en ordre.
Specielt hvis du kun vil have sprut, så er det nattetimerne.
Du vil aldrig selv kunne holde fri. Tror du en partner gider det?
Hvis du skriver til online-kiosken, og du spørger om de kan leve af udbringningsordre, så tror jeg du vil få et nej. De lever af deres almindelige kiosk. Dette er kun et gæt.
Og den ligger endda i Danmarks 3. største by

Jeg siger ikke, at det ikke kan lade sig gøre. Men er noget kritisk.
For hvis man begynder og regne lidt på det, så skal man have usandsynligt mange ordre.
Dertil kommer der al den "ventetid" der vil være forbundet med.

Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Markus,

Som der bliver nævnt, så gør dig selv den tjeneste og drop det. Jeg var en af de hurtige med sådan et koncept, og endda med en partner der sørgede for levering. Der er ikke nok penge i projektet. De fleste større byer har i dag 7-11 og tankstationer der har åbent til sent eller endda døgnåbent, så det er ikke så svært at få fat i alkohol. Og det er trods alt de færreste der har for lidt alkohol når det kommer til stykket, de fleste har altid noget til overs.

Igen som der bliver nævnt, var min erfaring at du skulle have nogen siddende oppe (eller dig selv) hele natten i tilfælde af at en eller anden lige pludselig mangler alkohol og ikke gider at bevæge sig ned efter det.'

Jeg kan fortælle dig en ting, at der er langt mellem snapsene.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil dog mene at det nok skulle kunne lade sig gøre i storbyerne. Seven-Eleven og tankstationer har et meget snævert udvalg - som de fleste ikke er tilfredse med.

Jeg har også selv været omkring idéen. Tastingclub.dk yder pt. den omtalte ydelse i København.

Fra Ry
Tilmeldt 11. Dec 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din respons. Det virker rimelig uoverskueligt, når du skriver det, og ikke mindst en smule usandsynligt. Ikke at du ikke har ret, hvilket du sikkert har, men det virker bare ikke som en god idé.

Jeg takker igen for din hjælp!

Fra Ry
Tilmeldt 11. Dec 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gulf

Det er selvfølgelig noget andet, når du selv har været inde i miljøet, så jeg tror bare jeg trækker min idé tilbage, og finder på noget andet spændende!

Tak for dit svar.

Fra Ry
Tilmeldt 11. Dec 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit umiddelbare indtryk af hjemmesidens webshop er, at sælger lidt finere drikke. Altså, jeg havde ikke forestillet mig at sælge premium champagne ;-) 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

De sælger naturligvis ikke den helt billige alkohol, da det som nævnt i en anden kommentar kan købes på tankstationer mm.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)