Jeg har oprettet nogen af mine varer på Trendsales.dk og der kan folk så købe direkte eller vælge at gå ind i min shop og bestille der. Når nogen handler igennem Trendsales, hvordan så med faktura? Der kommer jo en kvittering fra Trendsales med hvad der er købt, pris, hvem der er sælger og køber og en dato. Men skal jeg ikke selv lave en faktura ved siden af og sende med varen? og som så får et fortløbende nummer? Men hvad skriver jeg på fakturaen? Prisen på Trendsales har nemlig været inkl. et gebyr på 6%, dvs. det ser ud til at kunden har givet de 6% mere for varen end den koster i min shop. Skal jeg så bare skrive den pris som de har givet derinde eller skal jeg skrive den pris jeg har i butikken og så skrive gebyret for sig selv eller? Håber der er nogen dygtig folk som kan hjælpe. |
Hej Githa
På fakturaen skriver du det kunden giver.
Dernæst laver du en faktura til dit bogholderi og vedlægger i den forbindelse kviterringerne fra Trendsales, hvor prisen står efter de 6 %