Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg via Trendsales

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet nogen af mine varer på Trendsales.dk og der kan folk så købe direkte eller vælge at gå ind i min shop og bestille der.

Når nogen handler igennem Trendsales, hvordan så med faktura? Der kommer jo en kvittering fra Trendsales med hvad der er købt, pris, hvem der er sælger og køber og en dato.

Men skal jeg ikke selv lave en faktura ved siden af og sende med varen? og som så får et fortløbende nummer?

Men hvad skriver jeg på fakturaen? Prisen på Trendsales har nemlig været inkl. et gebyr på 6%, dvs. det ser ud til at kunden har givet de 6% mere for varen end den koster i min shop. Skal jeg så bare skrive den pris som de har givet derinde eller skal jeg skrive den pris jeg har i butikken og så skrive gebyret for sig selv eller?

Håber der er nogen dygtig folk som kan hjælpe.

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Githa

På fakturaen skriver du det kunden giver.

Dernæst laver du en faktura til dit bogholderi og vedlægger i den forbindelse kviterringerne fra Trendsales, hvor prisen står efter de 6 %

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Githa!

 

Min kone har rigtig meget salg på Trendsales via hendes shop www.milla-petit.dk .

Vi bruger bilaget fra Trendsales som bogføringsbilag og bogfører bruttosalget samt

gebyreret på særskilte konti.

Hun startede også med at lave separat faktura på salgene, men det droppede vi,

idet det blev for omfattende.

Fremgangsmåden er aftalt med Skattecenter Korsør, og er accepteret af det.

 

/Peter

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. at kvitteringen fra Trendsales som har et kvitteringsnummer er ligeså godt som en faktura jeg laver fra mit eget system??

Men hvad så med alle kravene omkring der skal stå leveringsdato på hvis leveringen er anden dag en betalingen osv osv??

Kan godt se det vil være lidt omfattende at skulle lave egne fakturaer, blot for at få dem med ind i sin anden nummerrække af fakturaer. Det kræver lidt arbejde i forhold til gebyret skal skrives på osv.

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Noter det på manuelt.

Du har vel også pakkelabel fra Post.dk, du kan bruge som dokumentation.

 

/Peter 

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej!

Noter det på manuelt.

Du har vel også pakkelabel fra Post.dk, du kan bruge som dokumentation.

 

/Peter 

Hvad skal jeg notere manuelt? Leveringsdagen?

Men hvad med fakturanummer, er det forstået korrekt, at den ikke behøves at følge min ellers fortløbende fakturanummerrække?

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)