Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af hjemmeside

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg vil, som så mange andre, gerne lave min egen private hjemmeside. Har brug for hjælp til hvordan jeg kommer igang med dette projekt på en billig og fornuftig måde. Gider ikke betale overpris hos en webdesigner.

 
Jeg ved ikke så meget om det, men min krav til det er følgende:
 
min 1gb webhotel
et overskueligt design, som jeg selv kan side og modelere med
min egen .dk side.
 
hvor kan jeg gøre dette bedst og billigst? skal jeg anskafe software?? kort sagt hvordan kommer jeg igang?
 
Må saften være med jer :P
Fra Viborg
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper.

Der er mange muligheder for dig. Du kan evt tjekke web10.dk for at se hvad de kan tilbyde dig af serverplads og eget dk
Hvad angår design så vil jeg da gerne hjælpe dig til billige penge hvis jeg kan.  Du evt skrive til mig på admin@zeeks.dk
 
Software er en smagssag da det nok afhænger af hvor "god" du er. Er du rookie er microsoft frontpage en god begyndelse til at komme igang med webdesign. Du skal selvfølgelig også bruge et ftp program til at uploade din hjemmeside. Her kan du igen vælge imellem de første 100. Men prøv cuteftp eller
total Commander.
 
 
 

Peter Tidemand

Enlig-far.dk Det største fællesskab for danske fædre

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har mod på det, burde du ræse ned til den lokale boghandel og købe en bog om HTML. Hvis du bare har brug for et personligt website, som du selv vil opdaterer, kommer du rigtig langt med ganske almindelig HTML.

Når du så er blevet træt af de begrænsninger der ligger i ren HTML, så køber du en bog til. Den skal handle om programmering i PHP. Det er næsten lige så let at komme i gang med, og du kan hurtigt lave fede funktioner. Grunden til at jeg anbefaler PHP er, at de fleste billige webhoteller kan køre PHP (og MySQL database) som standard.
 
De to bøger tilsammen koster mindre end en licens af Frontpage
 
mvh Carsten
Tilmeldt 29. Jan 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg vil helt klart anbefale et billigt webhotel med CMS system. Du kan evt. få hjælp af en prof. til billeder og grafik. Men det meste af redigeringsarbejdet kan du lave selv. Kan anbefale B-one som host, og hvad angår CMS er der næsten uanede muligheder!
 
Mvh.
Simon Frølich
Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne du tænke dig at sælge hair extensions? Clip hair extensions, keratin totter og værktøj.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)