Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skriver man en presse-meddelelse?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et produkt, som jeg gerne vil sprede reklame for, og tænker lidt på at skrive en presse meddelelse.

Er man 100% på egen hånd, når man skal skrive sådan en, eller betragtes ens biddrag udelukkende som en ansøgning til et interview hvor artiklen udarbejdes?

Håber I kan svare.

Ps: Har hørt det er gratis, er det rigtigt?

Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 96
Fra  Studiekorrektur.dk Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej linnegaard,

Det lyder som en rigtig god idé. PR kan give rigtig meget opmærksomhed og desuden være super billig markedsføring.

Det hele kommer meget an på dine ambitioner. Du kan skrive en pressemeddelelse selv, og sende den til diverse lokalaviser. Så er du meget på egen hånd, men det er også gratis. Du kan også kontakte de helt store medier. Det er dermed mere et oplæg til spørgsmål og interview og stadig gratis - hvis du gør det hele selv.

Hvis dine ambitioner er minimale, og du fx vil starte med et par lokalviser og lignende. Så vil jeg anbefale dig at kigge på http://www.amino.dk/media/g/pressemeddelelser/default.aspx hvor du kan downloade eksempler og lade dig inspirere. Derefter sender du blot udkastet til diverse aviser, og så er du i gang uden at have brugt nogle penge.

Hvis dine ambitioner er større, og du måske vil fange nogle større medier og lignende. Så ville jeg kigge forbi http://tekstspot.dk/pressemeddelelse/ eller lignende. Hos tekstspot kan du fx få skrevet en pressemeddelelse fra 499 DKK. Det er super fair. De kan også udsende den for 999 DKK. 

Held og lykke - uanset hvad du vælger. :-)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :-) 

PR kan være super effektivt, forudsat du har en god historie hvorigennem de kan fange mediernes interesse. 

Først og fremmest skal du finde en god vinkel på din historie. Det er vigtigt at du ikke ser din pressemeddelelse som en reklame, fordi så er der næsten med 100% sandsynlighed ingen chance for at komme i medierne. Du skal i stedet forsøge at komme med en historie der skaber nyhedsværdi for mediet, og derigennem gøre opmærksom på dit produkt, eller din professionelle ekspertise. 

Du kan finde en masse der ønsker at assisterer dig i forhold til tekstarbejdet, også til overkommelige priser. Hvis du ønsker at skabe gode forudsætninger for en målrettet og effektiv PR indsats, vil jeg anbefale dig at kigge på en tjeneste som Pressesystemet.dk. Her har du for kun 300 kr. muligheden for at nå ud til over 1.500 danske medier. 

Held og lykke med din pressemeddelelse :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)