Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende løn og ingen hjælp at hente, hvad gør man så?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. Dec 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kæreste var fra november 2013 til februar 2014 ansat af en sadistisk chef, som stadig skylder ham lige over 30000 kr. Min kæreste var medlem af en fagforening, men der var ingen hjælp at hente. Han kendte ikke så meget til den slags dengang, så han opgav hurtigt - nok lidt for hurtigt...

Inden for faget er den omtalte arbejdsgiver berygtet, men det anede min kæreste desværre ikke.

Det korte af det lange er, om der overhovedet er noget at gøre nu?Vi vil selvfølgelig gerne have pengene, men vi vil også gerne have manden stoppet. Det arbejder 3f blandt andet på, men det er åbenbart ret svært.

Ud over at sætte en kniv for hans strube, hvilket selvfølgelig kun bliver i tankerne, har I så nogle gode råd til, hvad vi kan gøre? Det er lige før, vi vil gøre hvad som helst.

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke hvorfor 3F ikke kan hjælpe. medmindre det er en fagforening som ikke har overenskomsten på området.

En af mulighederne kunne være at erklære ham konkurs via 3F, men i skal jo have dokumentationen i orden for at han reelt skylder disse penge ellers kan han jo bare sige at han godt kan betale men at grunden til at pengene ikke er betalt skyldes at der ikke er præsteret det som var aftalt.

Tilmeldt 29. Dec 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Han havde Ase dengang, og nu 3f. Det var Ase, der afviste at hjælpe ham trods dokumentation på manglende løn. Vi har så også anket sagen.

Min kæreste har sine lønsedler, og på den sidste står der endda, at der er penge tilgode, men den køber Ase ikke. Vi har så også bedt dem dokumentere, at lønnen rent faktisk er udbetalt.

Der ligger enormt meget i sagen, det er faktisk ret uhyggeligt, men da der er skiftet fagforening, står vi selv med problemerne nu.

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, men ASE er en fagforening for selvstændige, dvs. folk som har eget firma.

Har din kæreste været selvstændig med eget firma og derigennem arbejdet for den arbejdsgiver som skylder jer penge??

Tilmeldt 29. Dec 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Han var selvstændig en kort overgang, men det har ikke noget med det omtalte job at gøre. Efter han stoppede som selvstændig, fik han det andet job her. Det var på en båd.

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der desværre kun en vej og det er en advokat, som kan føre jeres sag. Men det er meget dyrt og tidskrævende, så jeres 30.000 vil hurtigt blive ædt op af udgifter til advokat, så spørgsmålet er om det overhoved kan betale sig.

Håber det bedste for jer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46543
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om du skal via en advokat - og har I 100% ret vil arbejdsgiveren blive dømt - også til at betale advokaten. I får ikke en fremmed til at tage den gratis og ASE har jo svaret og I har vel prøvet at koble jer på 3F - ja så er der jo bare et søgsmål mod arbejdsgiveren tilbage

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bemar:
Vi vil selvfølgelig gerne have pengene, men vi vil også gerne have manden stoppet.

Om I kan få pengene eller ej, afhænger, som Cookie siger, af, om I har retten så meget på jeres side, at modparten kommer til at betale omkostningerne til advokat osv.

MEN jeg kan også mærke en personlig bitterhed og en masse energi, der bliver brugt på at hade den tidligere arbejdsgiver. Jeg har selv været ude for en stjernepsykopat som arbejdsgiver og kender fornemmelsen udmærket. Men I får ham ikke stoppet!
Han er som han er og det vil være fagforeningernes opgave at beskytte hans nuværende/kommende ansatte.

Jeg vil ønske for jer, at I kan give slip på jeres vrede, bitterhed og ærgrelse på manden, for jeg har ved egen erfaring måttet konstatere, at når jeg har været bitter og vred på sådan en idiot, så er de desværre stadig min egen mave, det er gået ud over, og ikke hans...

Få ham ud af systemet og lad ham ikke fortsætte med at have indflydelse på jeres liv!

Fra Ringe
Tilmeldt 5. Jul 14
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis 3F har indvilget i at hjælpe jer, så overlad for guds skyld sagen til dem. Når din kæreste har været medlem af ASE i stedet for 3F har han ingen som helst ret til at få hjælp fra de,, så er de så flinke at gøre en indsats alligevel, så ville jeg vælge at tage den med ro og lade dem gøre det, de er bedst til.

I kan selvfølgelig stadig klage over ASE. ASE tager glad og gerne imod alle typer medlemmer, men det er langtfra altid, de er klar til at hjælpe dem, og det er bestemt ikke rimeligt, så fasthold endelig jeres klage - men derudover kan jeg ikke rigtig se, hvad I kan gøre.

Tilmeldt 29. Dec 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt ret. VI ER bitre. Og det er meget frustrerende, at vi intet kan gøre. Vi forsøger lidt endnu, og sker der ikke mere, ja, så må vi bare glemme det og bruge vores energi på noget andet, selvom det da nok bliver noget af en kamp.

Der er da sket det, at det er lykkedes at få indtalt til ATP for de måneder, hvor han var ansat.  Hans arbejdsgiver trak 90 kr. fra lønnen, men sendte aldrig nogen videre. Nu røg der 270 kr ind for hver måned. Det er da alligevel noget af en sejr trods alt. 

Nu krydser vi fingre for, at der også kommer penge på feriekonto, og sker det ikke, er der nok ikke mere at gøre så.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)