Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide om Vodka produktion i Danmark..!?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino folket
Jeg sad lørdag aften og så et program på Dr2 om Island, umiddelbart ikke særligt spændende, men pludselig var de på besøg på et sted hvor de lavede Islandsk vodka.. en verdens succes hvor man lod finsprit lavet på hvede (vodka) løbe igennem nogle lavasten ret simpelt men solgt over hele verden.

Så nu tænker jeg hvorfor bliver der ikke produceret traditionel vodka i Danmark, ja ja ved godt der er nogle producenter som Cuba vodka, Danzka Osv. Men ingen af dem har et dansk særpræg men er mest kendt for karamel og currant blandinger ect.

Min Ide. er simpel, at udvikle og markedsføre en  Dansk vodka med et dansk særpræg og brand i hele verden, og ikke mindst et dansk klingende navn.

Særpræget kunne være at vodkaen løb igennem kalksten fra mønsklint eller filtreret igennem blåmuslingeskaller eller andre smags forstærkere som er synonym med danske smage, der kan være flere varianter.

Spørgsmålet er så om det er en go ide.. og hvordan det skulle finanseres.. Min ide til det sidste var evt. en slags folkeaktier med en folkevalgt bestyrelse eller investorer med en prof.bestyrelse måske er der nogle herinde som vil være med til at føre ideen ud i livet enten med viden eller eller investeringer. 

Lad mig høre hvad i syntes.. Og godt Nytår ! ;)




 

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En helt fornuftig ide.
Der findes en dansk special vodka der hedder den klodsede bjørn.

I øvrigt lyder blåmuslinger som en rigtig dårlig ide rent smagsmæssigt;)

www.purevodka.dk 

Luksus vodka online

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak.. ang. blåmuslingervar det bare et eksempel, der skal selvfølgelig eksperimenters med forskellige forstærkere..

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

FYI så er der krav om væsentlig økonomisk sikkerhedsstillelse til relevante myndigheder i.f.b. med spiritusproduktion :-)

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

ja er korrekt.. min 200.000 kr men det burde jo ikke være et problem, hvis det er det så kan man jo ligeså godt lade være.. :)

§ 8.
 Registrering af en virksomhed er betinget af, at der efter regler, der fastsættes af skatteministeren, stilles sikkerhed for skyldige afgifter og for betaling af afgifter i EU på mindst 200.000 kr.
https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=17221#K1

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Problemet er jo ikke at fremstille noget så simpelt som en Vodka. Du glemmer lige hvor svært og omkostningstungt det er at markedsfører et sådan produkt World wide.  Prøv at få en snak med Frederik Plum ( en vældig sympatisk fyr) fra den klodsede Bjørn Vodka. 

 

http://www.denklodsedebjorn.dk/main

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker du kan eksperimentere dig frem til et produkt som er godt i små portioner med hjælp fra eksperter, når du så har et produkt kan du rejse kapital hos investorer hvis du kan overbevise dem - ham der startede med lakrids i mors køkken endte jo med noget unikt efter stor research og fik ekspertviden på området

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)