Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stregkoder - hvor vigtige er de?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 62
Fra  dims Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Vi har et lille design firma og fik sidste år vores første 10 produkter på gaden. i den forbindelse købte jeg de 10 billige stregkoder man kan få hos GS1, MEN nu skal de næste 32 produkter så på gaden og jeg skal, så vidt jeg er oplyst, op og betale 4375 kr for et få opgraderet mit abonnement samt et årlig gebyr på 2000 kr. Det er rigtig mange penge i vores "lille" budget, så mit spørgsmål er nu hvor vigtigt det er at have stregkoder på varerne? Vores kunder er designbutikker og webshops, men vi har, endnu, ingen større kæder. Jeg kan se på noget emballage fra vores konkurrenter, at de heller ikke har noget på, så livsvigtigt må det ikke være. 

Pft.

Kim

dims

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

lauridsen84:

Hey,

Vi har et lille design firma og fik sidste år vores første 10 produkter på gaden. i den forbindelse købte jeg de 10 billige stregkoder man kan få hos GS1, MEN nu skal de næste 32 produkter så på gaden og jeg skal, så vidt jeg er oplyst, op og betale 4375 kr for et få opgraderet mit abonnement samt et årlig gebyr på 2000 kr. Det er rigtig mange penge i vores "lille" budget, så mit spørgsmål er nu hvor vigtigt det er at have stregkoder på varerne? Vores kunder er designbutikker og webshops, men vi har, endnu, ingen større kæder. Jeg kan se på noget emballage fra vores konkurrenter, at de heller ikke har noget på, så livsvigtigt må det ikke være. 

Pft.

Kim

dims

Puha den er jo svær at svare på. Nu er jeg selv præget efter at have beskæftiget mig indenfor detailhandlen, hvor det jo på det nærmeste er utænkeligt uden stregkoder. Dels fordi det letter lagerstyringen, salgsprocessen og giver nogle muligheder, som ellers ikke vil være tilgængelige i så let grad. Men hvorfor kosuliderer du ikke dine kunder, du må jo have kontakt til dem nu og her. Hør dem ad, om de overhovedet anvender stregkoderne og hvis ikke, hvorfor de ikke gør det. Hvis de fleste er dine kunder alligevel blot har et simpelt kasseapperat og blot slår det ind under en varegruppe, er stregkoderne ikke nødvendige. Måske dine kunder som har en webshop, anvender stregkoderne? Hvis du regner med store professionelle kæder som kunder, vil stregkoder formentligt nærmest være obligatorisk. 

Jeg er dog også ret ked af, at du går tager konklusionen "så livsvigtigt må det ikke være". Uden at det skal lyde belærende eller som en opsang, kan du jo reelt ikke vide det og måske endda mister nogle kunder på det - så få det undersøgt, du taber kun penge på det modsatte :)


Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 62
Fra  dims Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne,

jeg vil selvfølgelig også konsultere kunderne inden jeg beslutter mig for noget, jeg ville blot have en second opinion fra folk herinde:)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)