Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig og kørsel i privatbil

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 11
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Håber der er en der kan svare mig på mit spørgsmål:

Jeg er selvstændig tømrer og bruger min privat bil mellem bopæl og den arbejdsplads jeg er på lige pt. og de næste 2-3 md. 

kan jeg få statens kørsels penge mellem hjem og arbejde. Der er 11 km hver vej altså 22 km om dagen. 

Gælder samme regel som med ansatte at de første 24 km ikke kan beregnes ?

Som jeg har fået det fortalt så er det kun efter de 24 km, eller kørsel i erhvervs øjemed, kørsel ved tilbud af arbejde, afhentning af materialer mm.

vh Ronnie   

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnie:

Gælder samme regel som med ansatte at de første 24 km ikke kan beregnes ?

Som jeg har fået det fortalt så er det kun efter de 24 km, eller kørsel i erhvervs øjemed, kørsel ved tilbud af arbejde, afhentning af materialer mm.

Korrekt. 
Så der er ikke noget at hente der.  

Tilmeldt 28. Dec 13
Indlæg ialt: 26
Fra  msp service Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg formoder at den arbejdsplads du skriver om er et sted du kører som selvstændig tømrer også?

I så fald så kan du få statens kørepenge for alle km ja og her intet med de første 24 km eller noget..

Du bør føre en kørebog med hvor du er kørt til og km start og km slut hver dag så du har noget dokumentation for de kørte km.

Der er også en regel om at man i en periode på 12 mdr ikke kan modtage kørselspenge for de dage man er på en plads mere end 60 dage men lyder det ikke til at du får problemer med hvis du skal være der 2-3 mdr.

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)