Efter salget af min webshop henvender en kunde sig til den nye ejer med en reklamation. Den nye ejer vil ikke håndtere den og jeg trækkes i klagenævnet af kunden.
Jeg solgte varen ja, men efter overdragelsen af virksomheden opstår reklamationen.
Hvem er ansvarlig retmæssig til at skulle udbedre reklamationen? Det drejer sig om en varer der kostede 30.000... Mig eller den nye ejer?
Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.
Hvis det er salg af en virksomhed (aps eller A/S) så overtager køber rettigheder og forpligtelser.
Er salget sket som et enkeltmandsselskab og du derfor har solgt aktiviteten fra men ikke solgt virksomheden (cvr-nummeret) så er det dig som hænger på den.
Der er flere vinkler. For det første, blev der i købsaftalen taget stilling til dette? Er det et selskab eller en personlig drevet virksomhed ? Og bare for en god ordens skyld - er reklamationen berettiget?