Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny ejer, hvem er ansvarlig for reklamation?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter salget af min webshop henvender en kunde sig til den nye ejer med en reklamation. Den nye ejer vil ikke håndtere den og jeg trækkes i klagenævnet af kunden. 

Jeg solgte varen ja, men efter overdragelsen af virksomheden opstår reklamationen.

Hvem er ansvarlig retmæssig til at skulle udbedre reklamationen? Det drejer sig om en varer der kostede 30.000... Mig eller den nye ejer?

 

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene det er således:

Hvis det er salg af en virksomhed (aps eller A/S) så overtager køber rettigheder og forpligtelser.

Er salget sket som et enkeltmandsselskab og du derfor har solgt aktiviteten fra men ikke solgt virksomheden (cvr-nummeret) så er det dig som hænger på den.

Fra Lyngby
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 7
Fra  FeriehusDirect ApS Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er flere vinkler. For det første, blev der i købsaftalen taget stilling til dette? Er det et selskab eller en personlig drevet virksomhed ? Og bare for en god ordens skyld - er reklamationen berettiget?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er reklamationen berettiget, og har den nye ejer kun købt aktiviteten og fremadrettede indtægter herfra, så ligger forpligtelsen formentlig hos dig.

Har køber også købt risikoen ved de allerede leverede løsninger så er det hos ham at kravet skal fremsættes.

Hvad står der i jeres aftale?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)