Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du anbefale multimediedesigner uddannelsen?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Kerteminde
Tilmeldt 3. Jan 12
Indlæg ialt: 74
Fra  Wuup-Wuup.dk Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino brugere,

Jeg hedder Frederik og er 19 år. I sommers færdiggjorde jeg min STX og holder nu sabbatår. Grunden til at jeg gør det er for at tjene penge, men også fordi jeg ikke ved hvad jeg vil i gang med.

Problemet er at jeg har mange interesser og har derfor svært ved at finde ud af hvad jeg gerne vil.

Har kigget på følgende uddannelser. Alle har dog nogle ting som holder mig tilbage.

- Medievidenskab. Har altid haft interesse for at lave og producere film, men ikke så meget for selve filmhistorien. Tænker derfor den er for teoretisk til at jeg vil finde den interessant.

- HA - strategisk kommunikation. Har igennem de sidste 2 år haft stor interesse inden for iværksætter livet og tænker at denne uddannelse kunne være god. Dog har jeg kun matematik på C og skal derfor læse det op til B-niveau her om 2 måneder. Tænker dog at der er rigtig meget matematik på den uddannelse og nok en lidt for stor mundfuld til at jeg finder det fedt. Kom gerne med jeres synspunkter!

- Multimediedesigner. Jeg elsker at bruge computere og har let ved at bruge og lære om den. Jeg er altså nørd, men til et vist punkt. Det er også derfor jeg ikke valgte fysik, matematik osv. på højt niveau på gymnasiet. Der er dog en opbygning der hedder e-koncept, som også ser vildt fed ud, hvor man netop arbejder med webshop og virksomheder. Det fanger mig ret meget, men ved dog ikke hvilke muligheder der er som multimediedesigner, da design delen ikke er min største kompetence.

Som i kan høre er det svært, da jeg har interesser inden for alle tingene, men føler at der er noget jeg ikke er helt god til eller som ikke interesserer mig 100%.

Kom gerne med anbefalinger, andre uddannelser eller vise ord!

På forhånd tak,

/Frederik

www.fitnessoverblik.dk - Få et overblik over fitness produkter i Danmark!

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Blev færdig med uddannelsen for halvandet år siden.. Det har klart været de 2 fedeste år af mit uddannelsesliv, men det var nok mere klassen end skolen der gjorde det...

Der er 4 fag. Det ene lærer du at kode Html, css, php og mySql...

Det andet er kommunikation... Markedsføring.

Så er der noget visuelt..

That's it.. Hvis du kun kan li det ene så er de andre bare dødens pølse.. Jeg var mere til det visuelle og kodningen og fik rigtig meget ud  af det.. Uddannelsen i sig selv er ikke meget værd, men du kan bygge videre med E-concept (Hvilket rigtig mange fra min klasse gjorde), E-business (Kun 1 der valgte den retning), og Webudvikler (7 valgte den retning inkl. mig)... Tror helt klart at E-concept er noget af det fede.

Så ved du lidt hvad den indeholder. 

Ps. alle eksamenerne er gruppearbejde, og det er vigtigt du viser at du kan noget fra start, ellers kommer du til at slæbe på nogle medlemmer hvilket ikke er sjovt. 

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Fra Kerteminde
Tilmeldt 3. Jan 12
Indlæg ialt: 74
Fra  Wuup-Wuup.dk Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Så du har ikke kunne bruge uddannelsen til noget?

Altså tænker mere om der er mulighed for at bygge videre på uddannelsen efter 3,5 år i form af en kandidat på et universitet eksempelvis?

Har hørt at man også er i kontakt med erhvervslivet rent praktisk, hvilket lyder forholdsvist fedt, er det noget du kan be- eller afkræfte? 

/Frederik

www.fitnessoverblik.dk - Få et overblik over fitness produkter i Danmark!

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Som multimedie designer skal du være mega kreativ.

Jeg har den ikke selv men kender en der ville tage den han fandt hurtigt ud af at han hørte under datamatiker

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Jeg har ikke selv taget uddannelse, men den har været forbi mine overvejelser, da jeg valgte uddannelse for ca. 4 år siden. Jeg stod og skulle tage valget mellem den eller mediegrafiker. Jeg har altid vidst, at jeg ville arbejde med webdesign og frontend-kodning, men jeg valgte mediegrafiker fordi den er meget mere seriøs og meget mere givende, da man er i lære i 3 år. De 3 år har været guld værd, for jeg har udover mine grafiske og tekniske færdigheder lært en hel masse om at drive virksomhed, snakke med kunder, lave tilbud, fakturering og meget meget mere. Alt sammen noget der har styrket mig i forhold til, at jeg nu er iværksætter.

Jeg kender en del der har taget multimediedesigner. Jeg skal ikke kunne sige, om der er forskel på uddannelsesstederne rundt i landet. Det er der sikkert. Nogle med mere passionerede lærer end andre, men selve uddannelse er alt alt for bred. Du kommer til at røre ved alt lige fra at skrive filmmanuskript til at kode i php, men du kommer ikke i dybden med noget af det. Det er meget overfladisk undervisning og oftest med fokus på ligegyldig teori fremfor relevant nutidigt stof og masser af praktisk arbejde. Herudover er min indsigt, baseret på mine venners erfaring, at der er en meget "lallet" stemning med dovne elever der ikke er passioneret og i virkeligheden ikke rigtigt ved, hvad de vil. Selvfølgelig er der nogle få engagerede elever, nogle genier indenfor kodning osv, men det jeg har fået fortalt fra venner, og de mange ansøgninger jeg har fået på det reklamebureau, hvor jeg er, fortæller desværre at niveauet er meget lavt.

Der sprøjtes alt for mange multimediedesignere ud hvert år, og kun meget få kan få job lige efter, simpelthen fordi de ikke rigtigt kan noget bagefter. Så i mine øjne er de 2 år spildt.

Jeg ved ikke, hvad det er du brænder for, men mediegrafikeruddannelsen kan jeg varmt anbefale. Det første år på grundforløb lærer du at bruge alle Adobe programmer og en masse anden praktisk erfaring, og de sidste 3 år er du i lære i en virksomhed. Det kan være en hvilken som helst grafisk virksomhed. Jeg sidder og designer websites, laver frontend kodning og en masse andet grafiske arbejde. Nogle af mine kammerater designer tøj, en anden designer markedsføringsmateriale for Bianco mens andre arbejder meget med tryk. Det kommer helt an på, hvor man søger læreplads.

Fra Kerteminde
Tilmeldt 3. Jan 12
Indlæg ialt: 74
Fra  Wuup-Wuup.dk Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe,

Tak for det dybdegående svar!

Havde også hørt at det måske var en lidt sløset uddannelse og ville derfor høre herinde om det var det værd. 

Det lyder rigtig godt med mediegrafikeruddannelsen, men er ikke noget jeg tror jeg ummidelbart vil være god til. Er kreativ, men design har jeg aldrig været 100% god til og det ville kræve at jeg i hvert fald skulle i gang med at bruge en masse tid på det her det næste halve år. Finder det super interessant, men kan ikke tegne og kan kun basis photoshop. Tror sagtens jeg ville kunne lære det, men for at kunne følge med de gode ude på markedet, så skulle jeg nok have brugt en masse fritid på det.

Det er mere virksomhedsaspekten der interesserer mig. Kan dog ikke afvise at mediegrafiker vil kunne fange mig, har dog ikke den store erfaring. Har primært brugt min tid på redigering af videoer og er altså mere redigeringsprogrammerne jeg har haft fat i.

Tak for svaret om ikke andet. Jeg må i tænkeboks.

/Frederik 

www.fitnessoverblik.dk - Få et overblik over fitness produkter i Danmark!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Har taget multimediedesigner, kan ikke anbefale det. Bachelor i webudvikling gav lidt mere. Men voldsomt at ligge ud med de 2 år som multimediedesigner, for at få halvandet år man kan bruge til noget.

Jeg ville kigge mig om efter andre uddannelser i samme retning, hvis jeg kunne vælge om. Har dog ikke lige nogen i tankerne.

Held og lykke med det hele.

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Fra Kerteminde
Tilmeldt 3. Jan 12
Indlæg ialt: 74
Fra  Wuup-Wuup.dk Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Ked af at høre at det var spild af tid!

Det er godt nok også svært at finde det man lige brænder for..

/Frederik

www.fitnessoverblik.dk - Få et overblik over fitness produkter i Danmark!

Tilmeldt 28. Jul 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik,
Hvad fandt du så ud af med uddannelse?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)