Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Købehavn
Tilmeldt 17. Apr 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Min ven åbner sin enkeltmandsvirksomhed i feb 2015. Han har en del udgifter og regner med at have en negativ moms på under 10.000 kr, hans spørgsmål er hvornår skal man angive beløbene til Skat. Er det hver 3 måned eller hvert år?

Håber at nogle kan hjælpe. 

Tak og god weekend

Mvh

Ben

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger af hvor meget hans virksomhed omsætter. I starten er det hver kvartal. Det justeres så efter to år så det enten forbliver på kvartal eller rettes til hver måned eller hvert halvår.

Han får at vide ved oprettelsen hvor ofte han skal indberette.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ben A.:
Min ven åbner sin enkeltmandsvirksomhed i feb 2015. Han har en del udgifter og regner med at have en negativ moms på under 10.000 kr, hans spørgsmål er hvornår skal man angive beløbene til Skat. Er det hver 3 måned eller hvert år?

i begyndelsen efter hvert kvartal  ? første gang efter 31/3 hvor indberetningen skal være inde inden 1. juni - og så hvert kvartal resten af stiftelsesåret + som standard hele det næste år = 2016 og derefter halvårligt. Han kan tilmelde sig automatisk reminder fra moms som indlogget

negativ moms vil udløse en skærm advarsel om at det kan være en fejl kun at ha købsmoms - den ignorerer han bare. På sigt skal det jo gerne enten blive til positiv moms eller - at moms ved at se på de tal der indberettes for salg uden moms (ex til udlandet) hvilket vil vise hvorfor der måske ikke er positiv moms. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan til enhver tid vælge at indberette oftere (men ikke sjældnere), end Skat kræver af dig. Jeg mener f.eks. at jeg har bedre styr på det ved at angive hvert kvartal i stedet for hvert halve år, som jeg blev sat til. Det kan endda være månedsvis, mener jeg. Hvis din ven allerede nu har udgifter til virksomheden, bør han momsregistrere sig nu. Herved får han også moms retur for indkøbene inden 1. februar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
Herved får han også moms retur for indkøbene inden 1. februar.
forudsat vennen ikke har solgt noget som helst uden moms inden registrering, ikke har taget ting i brug privat og der er kvitteringer med moms på købene som skal være foretaget klart med henblik på at starte virksomhed - og så MAx 6 mdr inden stiftelse for selve prisen/varen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Købehavn
Tilmeldt 17. Apr 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker jer alle for jeres svar:) 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)