Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan importmoms på gave trækkes fra?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Fra  oscargilbert.dk Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er musiker, og har fået et instrument i gave, købt online fra Danmark og tilsendt hertil fra USA.

Varen er blevet stoppet i tolden, og jeg skal betale importmoms og ekspeditionsgebyr.

Jeg driver enkeltmandsvirksomhed som musiker.

Fordi at instrumentet er relevant for min virksomhed, tænker jeg, om det muligt at trække momsen fra?

Det drejer sig om 196 kr importmoms og 160 kr ekspeditionsgebyr inkl moms = 356 kr i alt. Så det er ikke alverden, men lidt har jo også ret. 

Jeg kan skaffe kvitteringen på købet, men det er jo ikke et køb der er foretaget af min virksomhed.

Hvilke regler gælder der her? Jeg håber I kan hjælpe mig. 

På forhånd tak.

Oscar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kun hvis købet er foretaget - eller som minimum givet i forbindelse med den nødvendige drift af din virksomhed og jeg ville da aldrig tage det ind hvis jeg kunne la være. Hvis du tager det ind, så er det virksomhedens og du skal så hvis du lukker eller omdanne - købe det ud med fuld dansk moms selv. 

Du er i lidt et minefelt med momsregistreret virksomhed som musiker i forvejen vil jeg gerne sige - hvis det er alm moms du taler om og ikke kunstner moms - så gå meget forsigtigt- Hvis ikke dine resultater som musiker viser, at du driver det erhvervsmæssigt og med overskud for øje - og du taler alm moms - så kan skat rive det hele op

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Fra  oscargilbert.dk Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for svar.

Jeg ved at det er et minefelt. Min virksomhed giver overskud på 2. år, og jeg driver den erhvervsmæssigt.

Jeg kører dog med kunstnermoms og fakturerer mine ydelser som kunstnerisk virksomhed. 

Ville du mene at det har betydning, eller skal jeg bare holde det ude af selskabet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville aldrig tage den ind - og lade den være ejet af selskabet for de småører. Hvis du lukker eller ændrer selskabsform skal du købe den ud igen til markedspris personligt OG med dansk moms. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Fra  oscargilbert.dk Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jeg er med nu. 

1000 tak for hurtigt og klart svar, det er en stor hjælp.

Hav en god dag!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)