Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping, leveringstid

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Dette emner handler om de logistiske udfordringer der generelt er ved dropshipping, som jeg ønsker at få svar/rådgivning til.

Dropshipping fra udenlandske leverandører har typisk en leveringstid på 3-5 dage - Hvordan reagerer jeres kunder på dette? når de evt. kan finde andre udbydere med samme varer, der tilbyder dag til dag levering?

Hvis ikke man kan tilbyde en billigere pris, som "kompensation" for den forlængede leveringstid, hvilke andre parametrer kan man så bringe i spil ved et produkt der vil kunne leveres hurtigere ved en konkurrent?

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Sep 14
Indlæg ialt: 59
Fra  First Media Webbureau Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Der er en del udfordringer ved at arbejde med dropshipping.
Blandt de eneste reelle fordele er, at du måske kan tilbyde produkterne til en billigere pris, da du undgår lagerbinding og varehåndtering.
Research markedet grundigt igennem inden du går i gang med det. Der er ofte spillere på markedet som kan tilbyde varer til en billigere pris end dig, da de jo køber større partier af gangen.

Husk at tage højde for returvarer og lagerstatus hos leverandør(er).

Jeg selv, fravælger ofte webshops som har en leveringstid på over to dage. Men det er smag og behag, om man kan vente for at spare lidt penge.
Det afhænger selvfølgelig af hvilke produkter der er tale om.

God vind med projektet.

Mvh
Anders

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Tak for indslaget.

Du skriver at de eneste reelle fordele der er, er at man har mulighed for at tilbyde produkterne til en billigere pris.  Umiddelbart synes jeg ikke det virker muligt. Jeg har søgt i flere brancher (tøj, kosmetik ure) og tendensen for alle sammen er at du med en avance på en 15-30% kommer til at ligge på ca. samme pris, som dine konkurrenter, der kan leverer fra dag til dag.  Dermed er du på dette punkt dårligere mht. levering, og på samme niveau mht. pris. Hvorfor vil kunderne så vælge dig?

Det jeg ikke kan gennemskue, er at hvad jeg kan læse mig frem til, så er der rigtig mange der har succes med dropshipping, jeg undre mig bare over hvilke parameter de så kan konkurrerer på, hvis det ikke er leveringstid eller pris, som jeg mener er 2 ret vigtige faktorer, når vi snakker e-handel.

De bedste hilsner

Birk

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger dropshipping på stort set alle mine store produkter. Der er en fordel når man som lille forhandler ikke har plads til lager og råd til de udgifter det følger med. Jeg oplever ingen problemer med 3-5 dages leveringstid ved mine kunder, det god kender de.

Den største udfordring er at holde øje med grossistens lager status efter min mening

 

 

vh

Henrik

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Den helt store fordel ved dropshipping for dig som forhandler er selvfølgelig at du kan tilbyde en del varer, uden selv at investerer i et større varerlager.

Jeg er selv i gang med at få udarbejdet en webshop i prestashop, som bliver integreret med mine leverandører.

Det betyder at jeg kan sætte mit CMS system op sådan, at hvis leverandøren har mindre end f.eks. 5 eller 10 stks af en varer, vil det ikke være muligt for slutkunden at bestille varen. Dermed undgår jeg at restordre på varerne, eller i hvert fald vil jeg våde at påstå at jeg minimerer det kraftigt, når jeg stopper for modtagelsen af flere ordre på varer som næsten er udsolgt hos min leverandør.

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Men ledte nu mere efter hvilke fordele man kan tilbyde en forbruger/slutkunde da det i mine øjne er svært at konkurrerer på pris/leveringstid, når man benytter sig af dropshipping

Fri fragt er heller ikke en mulighed, da du så vil gå i negativ DB, med de lave avancer der er på dropshipping (i hvert fald dem jeg har fundet)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)