Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

en genial idé, hvordan kommer jeg videre?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Mar 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg mener at have en genial ide, som så sikkert mange andre her inde, men ide er blevet taget rigtig godt imod fra mine med studerende. ( Jeg læser til maskiningeniør)

Mit problem lyder således, hvordan kommer jeg fra idé til virkelighed? 

Jeg har mint koncept tegnet i 3D cad Inventor og har tjekket op på loven omkring mit produkt, men hvordan kommer jeg videre fra 3 tegning til evt. produktion, patent eller hvad det næste skridt er? 

Hjælp venligst en nybegynder i iværksætterfaget :)

Det kunne jo være at jeg kan hjælpe netop DIG en dag!

VH. Niklas

Fra Odense
Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Bombgirl.dk Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Distributør af sexet og frækt lingeri og dameundertøj.
www.bombgirl.dk & www.demoniq.dk.

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niklas. 
Hvis du snakker patent, så skal du ihvertfald holde mund og lade være med at vise din tegning frem, osse overfor dine medstuderende!. Nu ved jeg ikke, om det bare er selve ideen om at "komme fra A til B", som du har diskuteret med andre, så giver det ikke de store problemer. Men er det selve metoden (løsningen/ apparatet), du har beskrevet, så er du faktisk allerede lidt ude og svømme.
Hvis du vil have patent, sker det på baggrund af en grundig problem beskrivelse, samt løsningen. Til det arbejde skal man typisk bruge et patentbureau (det koster, men man kan få et en fast pris og det koster ikke noget at forhøre sig). Og der skal laves en søgning, findes det i forvejen. Hvis det er således, at du vil involvere dig med partnere (investorer etc.) inden patent, skal du have en lavet en vandtæt NDA (Non disclosure agreement) og der findes standarder du kan downloade, osse her på AMINO og bruge, mener jeg. Patentreglerne er forholdsvis strikse med hensyn til "offentliggørelse" inden patentansøgning, skal du vide, men omvendt er det osse således, at er der udført en søgning og ikke fundet tilsvarende, og du vælger at indgive patentansøgning, så kan man principielt "more sig" det man vil efterfølgende, det er nemlig datoen for patentets ansøgning, der er gældende. Alt det styrer et patentbureau/patent advokat og jeg vil meget anbefale at du bruger sådan et, selvom det koster. At indgive en patentansøgning selv er meget svært, når man ikke kender "systemet".

Så: Undersøg om det er patent værdigt, hvis, indgiv patent ansøgning. Hvis du skal have partnere med inden, der "detaljeret" SKAL kende din løsning, så brug NDA en.
Det er efter min erfaring den nødvendige "slagne vej", hvis din ide er genial ville det jo være meget ærgeligt for dig, hvis du laver en "fodfejl" inden patent ansøgning og andre kan udnytte den "gratis".   

Pøj pøj med det. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du læser til maskiningeniør ved dine lærere hvordan man kommer videre da mange af dem har arbejdet med netop at komme fra ide til produktion på et tidspunkt i deres karriere - du har ekspert rådgivning lige ved hånden

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan være hjælp at finde på:

www.opfind.nu 

(mener jeg den hedder)

Og

www.ti.dk 

(teknologisk institut - de har folk der i visse tilfælde kan hjælpe med prototyper mod betaling)

Der er egenlig ikke nogen herinde der for alvor kan hjælpe dig når vi har nul ide om hvad din ide er. Søger du efter patent eller lignende så skal du holde kortene tæt til kroppen. Ønsker du at få noget i produktion skal du forklare meget mere...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Mar 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har desværre ikke haft tid til at tjekke amino det sidste stykke tid, men som en lille opfølgning så har jeg investeret i en 3D printer og har printet den første prototype. Jeg må her bemærke at jeg undre mig over at man som "opfinder" kan leve uden en 3D printer, det er helt fantastisk at kunne gå fra ide til realitet på få timer!

Mere info følger for dem som er interesseret.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Spørg dine lærere på maskinmesterskolen, der må være et iværksættermiljø hos jer? Eller kan du fortsætte dit studie på Maskinmesterskolen i Aarhus, de støtter meget iværksæterorienterede studerende.

Læs evt hæftet Fra ide til kommerciel succes - den tager dig fra A til Z.

mvh

Mogens

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)