Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero / Flybillet købt i UK: Hvilken konto?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har prøvet at søge efter dette enme, man har ikke kunne finde noget.

Mit spørgsmål er:

Jeg har købt en flybillet på ba.com og betalt den i pund. Så det må være et EU køb - og der er ikke moms på flybilletter.

Skal det konteres på (A) "2100 EU erhvervelser - ydelser (rubrik A-ydelser)" hvorved der registreres ind og udgående EU moms (som går i nul) således at købet fra EU bliver indberettet - eller skal det kontoers på kontoen (B) "6061 Fly"?

Jeg vile gætte på (B), men Dinero crowd foreslår (A) når der vælges EU under "Købt fra".

På forhhånd mange tak!

Vh Henrik

Tilmeldt 26. Jan 15
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Har du oprettet leverandøren korrekt med land 'storbrittanien'?

Jeg er enig med dig i at det skal bogføres som A - hvis jeg opretter et køb på lignende vis på min Dinero profil med en britisk leverandør foreslår Dinero Crowd også denne konto :-)

De bedste hilsner

Camilla

Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla tak for svaret! Men hvad er argumentet for at vælge (A) - udover at crowd foreslår det?

Tilmeldt 26. Jan 15
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Bilaget skal ikke bogføres med dansk moms da det er køb foretaget fra et EU-land, det skal derimod indberettes som EU køb på din momsangivelse :-).

Hvis du bogfører bilaget på konto 6061 Fly bliver det bogført med dansk moms på 25%, hvilket er forkert - vælger du derimod konto 2100 EU Erhvervelser - ydelser (Rubrik A-ydelser) bliver der ikke bogført moms af beløbet, men det ender det rette sted i din momsangivelse :-)

De bedste hilsner

Camilla

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46540
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

6061 har ikke dansk moms hvilket da også ville være forkert da der ikke er moms på fly generelt.

Den ville jeg bruge -der er jo ikke importeret en ydelse som sådan - det er lidt som hvis man har boet på hotel i London, så er det jo heller ikke en ydelse der skal importmoms indberettes (der mangler så til gengæld en konto for hotel eller rejseomkostninger uden moms som standard i Dinero vil jeg mene)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak !! :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46540
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
6061 har ikke dansk moms hvilket da også ville være forkert da der ikke er moms på fly generelt.
i min dinero  i alle fald- Den havde det i de første så se lige til der ikke er moms på den konto for sikkerhed skyld,men det burde vel updates automatisk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er (stadig) korrekt John - ingen moms på fly-kontoen. Jeg var ikke sikker på, at det kun var moms-køb der skulle EU-indberettes, derfor forvirringen. Man kan ikke altid stole på crowd (selv om det virker rimeligt godt).

:-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)