Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amerikanske kurs for høj til import?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 03:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har kig på nogle vare fra en leverandør i New York. Som de fleste nok ved er kursen på dollaren steget ekstremt meget det sidste stykke tid. Den er steget så meget at jeg ikke ved om det kan betale sig at importere varerne og sælge dem i Danmark.
Da de varer jeg skal købe jo stiger en del, bliver jeg nødt til at hæve prisen for mine kunder eller acceptere er lavere avance. Hvis jeg hæver prisen på varen så den svarer til dollarkursen vil prisen nok være for høj til at kunne sælge, og hvis jeg får en lavere avance tror jeg ikke det løber rundt.

Har jeg overset noget, eller er der kun muligheden for at finde varen et andet sted eller vente til dollaren falder?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er korrekt at dollars kursen er gået op, men der er et eller andet galt med din forretning, hvis det gør den urentabel!

Hvis et produkt f.eks koster $10, så svarer det til, at produktet er blevet ca 8 kr dyre i indkøb. Hvis dit produkt er så følsomt, at 8 kr gør en forskel, så vil jeg ik anbefale, at du går ind i den pågældende branche/niche, da f.eks øgede reklameomkostninger ligeledes vil smadre økonomien...

Nu skriver du ikke, hvilket produkt der er tale om, men har du kigget i Europa eller Asien? Det er sjældent, at et produkt KUN kan købes i et land. Der må evt være lignende produkter på markedet, som du også kunne kigge på...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror du kører med for lille avance til at du nogen sinde vil få en sikker forretning.

Hvis vi kigger noget tilbage, til 2010, så er det laveste USD har været 510 DKK. Nu er den 654 DKK. - Det er en stigning på 28%.

Det er vel at mærke fra det laveste niveau den har haft siden 2010. Et mere realistisk niveau for USD har i perioden været omkring 570-580. Og så er det kun omkring 14% USD er steget!

Derfor er din opgave at finde ud af, hvordan de 14% merpris skal fordeles mellem dig og dine kunder, for du skal nok tage lidt hvert sted. - Men det er også klart, at kan du kun lave en forretning når USD er helt nede på de 510 DKK, så skal du nok finde noget at det at lave penge på.

Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar Fashion-Seller og Carsten Kvist!
Ja i har fuldstændig ret. Men det er også taget i betragtning af hvilke omkostninger jeg ellers har.
Det er på den baggrund væsentligt om varen koster 550 kr. eller 650 kr.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alexander:

Tak for jeres svar Fashion-Seller og Carsten Kvist!
Ja i har fuldstændig ret. Men det er også taget i betragtning af hvilke omkostninger jeg ellers har.
Det er på den baggrund væsentligt om varen koster 550 kr. eller 650 kr.

Nu nævner du intet om, hvilken branche eller vare der er tale om, og selvfølgelig har 100 kr en betydning, men så igen. Et produkt købt til f.eks 550 kr eller 650 kr alt efter kursen, vil typisk blive afsat til 1100-1300 kr, dvs der burde være margin til den højere dollarskurs. Alt andet lige, så skal alle konkurrenterne også betale en højere kurs, hvis produktet vel og mærke kun kan købes dette ene sted...

Så kan de sælge det til en lavere fortjeneste, og stadigvæk lave en forretning ud af det, så burde du ligeledes kunne gøre det samme. Alle er i samme båd, når det gælder dollarskursen, så jeg ser det nu ikke som det største problem. Og det er de færreste produkter i denne prisklasse, som er så prisfølsomme, at 100 kr afgøre, om de kan sælges eller ej...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget enig. - Hvis et kurssving på 14% slår bunden ud af din forretningsidé, så vil et eller andet gøre det alligevel på et tidspunkt.

Jeg har gravet lidt mere. - kursen på USD har siden 1990 ligget og svinget omkring 540 - 570 - Med små periodiske korte udfald både op og ned. - Så det ER altså de ca. 14% du skal forholde dig til.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)