Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hverken blå eller gul, bare helt GRATIS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Den blå avis, Gul og gratis, QXL og hvad de ellers hedder allesammen er online-markeder hvor det koster penge at købe eller sælge.

www.ditbrugtmarked.dk prøver at tage konkurrencen op, og genindføre GRATIS annoncer for både køber og sælger (også erhverv).

Der er brugt rigtig mange timer, og rigtig mange penge, på at starte siden op.

Undervejs har jeg været nødt til at sluge nogle kameler og gå på kompromis, mest i forhold til hvad der kan lade sig gøre rent programmeringsmæssigt, men er ellers tilfreds med resultatet.

Det sværeste efterfølgende er nok at lege "ny bruger" når man kender hele historikken, derfor dette indlæg hvor jeg vil opfordre alle til at komme med konstruktiv kritik, både positiv og negativ, og meget gerne komme med gode idéer til udvikling af ditbrugtmarked.

Med venlig hilsen

Kurt

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har lige oprettet to annoncer på din side (men slettet dem igen).

Her er min bergundelse for at slettet dem.

-I en af dem fik jeg valgt en forkert kategori og det kunne ikke umiddelbart laves om.

-I URL-feltet skar den noget af den URL jeg skrev (den var sikkert for lang, men det blev jeg ikke gjort opmærksom på da jeg skrev den), hvorfor URLen fremstår som ubruelig og kan ikke rettes.

-Under selve annoncevisningen står min email-adresse listet. Jeg blev spurgt om en emailadresse under oprettelse og gav en "intern" adresse, den adresse ønsker jeg ikke hverken offentliggjort eller kundekontakt gennem. Jeg troede at den adreesse kun var til kommunikation meller jer og mig.

Det var lige de vigtige ting.

Et lille forslag. Hvis i gerne vil have at erhver opretter mange annoncer skal I gøre det muligt via en eller anden måde så man kan uploade 100 annoncer i et hug. Det tager for lang tid at sidde og gøre det for hver enkelt.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Det er med vilje at kategorien ikke kan ændres når man først har oprettet annoncen. Hvis du f.eks. vil sælge en bil er der en del specialfelter der kan udfyldes (om det er 2- eller 4-dørs, benzin eller diesel o.s.v.) og disse specialfelter findes måske ikke i dén kategori man evt. ville flytte annoncen over i.

URL-feltet har plads til 50 tegn. Det burde da vist være nok Hmm

Tlf.nr. og emailadresse kan ses af alle som er logget ind. Det er jo idéen med gratis kontaktoplysninger.

Jeg kan ikke lige se hvordan det skulle kunne lade sig gøre at uploade flere annoncer på én gang, men er åben for forslag.

 

Mvh. Kurt

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

den med email blev jeg også lidt overrasket over... og der kommer også telefon nummer frem...

lige i min situation gør det ikke så meget, men det burde være "lukket" indtil man har købt tingen...

For du kan jo sende spørgsmål og bud igennem den indbyggede funktion..

Designmæssigt synes jeg dog siden halter lidt bagefter... det er meget simpelt, men det kan selvfølgelig også være effektivt på sin egen måde...

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :
ditbrugtmarked:

Det er med vilje at kategorien ikke kan ændres når man først har oprettet annoncen. Hvis du f.eks. vil sælge en bil er der en del specialfelter der kan udfyldes (om det er 2- eller 4-dørs, benzin eller diesel o.s.v.) og disse specialfelter findes måske ikke i dén kategori man evt. ville flytte annoncen over i.

Det kan jeg godt se, men det ville være rart med en eller anden funktion, så man ikke skulle slette og starte forfra. Jo nemmere det er at oprette annoncer desto flere annoncer bliver der oprettet.

ditbrugtmarked:

URL-feltet har plads til 50 tegn. Det burde da vist være nok Hmm

Det er jeg ikke enig i, hvis man vi linke til et unikt produkt på sin hjemmeside, fx. http://www.dyrenesnethandel.dk/kaninbure/stort-kaninbur-med-lobegard/ URLen er grebet ud af den blå luft, men indeholder mere end 60 tegn. En mulighed var af have to felter, som i Google Adwords. En til selve destinationsURLen og en til den der viser på siden. I hvert fald skal det KLART fremgå når man udfylder annoncen at URL ikke kan være mere end 50 tegn, ja faktisk BØR det ikke være muligt at skrive mere end der vises på siden. Det er altså voldsomt irriterende at have brugt 5 min. på en annonce for bagefter at finde ud af at URLen bare er skåret over og ubruelig. Jeg gad i hvert fald ikke oprette annoncen en gang til.

ditbrugtmarked:

Tlf.nr. og emailadresse kan ses af alle som er logget ind. Det er jo idéen med gratis kontaktoplysninger.

Selvfølgelig skal kontaktoplysningerne fremgå, jeg var bare ikke klar over at det også drejede sig om den mailadresse man bruger til at oprette sin som bruger med. Har du fx. en netbutik, vil du foretrække at bestillingen går via hjemmesiden. Andre foretrækker mail og andre igen telefon. Det burde være valgfrit for sælger hvilken kontaktoplysninger der skulle offentligøres. Desuden er der jo en indbygget bud-funktion på siden. Så kontaktoplysninger er ikke engang nødvendige førend handlen er gennemført. Min mailadresse skal ihvert flad ikke ligge alle mulige steder

ditbrugtmarked:

Jeg kan ikke lige se hvordan det skulle kunne lade sig gøre at uploade flere annoncer på én gang, men er åben for forslag.

Jeg er ikke så meget inde i det rent teksnisk, men ved at det fungerer andre steder. Det må være noget med at uploade en fil der indeholder alle oplysinger i en tabel, inkl. link til billeder. 

En tilføjelse: I dag modtog jeg jeres nyhedsbrev. I bunder stod der at man kunne afmelde ved at gå til bruggtmarked.dk og gå ind under menupunktet "service-sider". Til trods for at jeg har ledt længe, har jeg ikke kunne finde noget sted at afmelde mig nyhedsbrevet. Som kunde bliver man voldsomt irriteret når det ikke er meget enkelt at slippe ud af "jerngrebet" igen. Det plejet at være normal kotyme, at man kan afmelde sig et nyhedsbrev ved et simpelt klik i nhedsbrevet eller i det mindste et direkte link til hvor afmeldingen foregår.

Alt dette er ikke ment som at dit projekt er dårligt, jeg prøver bare at forklare hvordan jeg reagerer på de ting jeg støder på på din side.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)