Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne starte min egen virksomhed på børne tøj og et legetøj. Mit spørgsmål er, er det lovligt at sælge tøj med fx. Frost print på? Kan se at der er mange der sælger disse som privat personer men er det lovligt? Nogle der kan hjælpe? 

Og er der nogen der kan hjælpe med rækkefølgen fra man opretter cvr Nr til importtilladelse søgning og man finder en butik osv. 

Mange tak CCL 

Fra Horsens
Tilmeldt 15. Jan 15
Indlæg ialt: 16
Fra  strikkepinden.com Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Frost osv er Disney licensvarer, dvs at de skal godkende produktet først. 

Det er næppe lovligt at sælge varer med sådanne tryk uden licenshavers samtykke.

mht. Legetøj, så husk at der er både noget der hedder legetøjsdirektivet og produktsikkerhedsloven, legetøj er en højrisikovarer, som blandt andet sikkerhedsstyrelsen har stort fokus på.

Tilmeldt 8. Mar 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor kan man søge om licens? eller er der andre ting som man j an anbefale at sælge stedet?

Fra Horsens
Tilmeldt 15. Jan 15
Indlæg ialt: 16
Fra  strikkepinden.com Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Licensvarer håndteres typisk igennem agenturer, så du skal finde sådan et. Du kan jo sælge hvad som helst, så der er i princippet frit slag :)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan starte med at høre disney om deres procedure... Tror de har givet et par firmaer ene ret i dk, mener jeg at kunne huske 

Tilmeldt 8. Mar 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar... jeg skal lige i gang med en masser research kan jeg se.. skal også have undersøgt det ned at leje en lokale.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)