Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabsstruktur vedr. holding

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Lejre
Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Fra  Lucra Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Håber jeg kan finde svar på dette spørgsmål.

Jeg har planer om at lave strukturen på denne måde:

Holdingselskab 1 ejet af mig

Holdingselskab 2 ejet af en anden

Holdingselskab 3 ejet af holdingselskab 1 (50%) & holdingselskab 2 (50%)

Driftselsskab 1 ejet af Holdingselskab 3 (100%)

Det er er mit spørgsmål er om jeg skal betale selskabsskat igen når man vil flytte pengene fra holdingselskab 3 til de 2 andre selskaber ?

m.v.h

Elias Buch

 

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Udbytter vil være skattefrit mellem drift og holding. Men hvorfor har du et ekstra holding i mellem? Hvorfor ikke lave to holdingsselskaber som ejer 50% af driftsselskabet hver, men reguleret via en ejeraftale?

Fra Lejre
Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Fra  Lucra Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi vi ønsker at:

10% af udbyttet i drift selskabet skal flytte til holdingselskab 1

10% af udbyttet i drift selskabet skal flytte til holdingselskab 2

80% af udbyttet i drift selskabet skal i holdingselskab 3 hvor vi tænker at invester dem fælles i ejendomme

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil bare indsparke, at jeg også synes, det kunne være værd at overveje, kun at have ét Holding hver. De nye investeringer kunne så også ske 50/50, direkte med hver jeres holding. Herved bliver det også nemmere at ændre reelle ejerandele, herunder sælge helt fra. Ejer jeres fælles holding virksomhederne, er I jo nærmest 'låst' i jeres indbyrdes ejerforhold. I jeres model indskrænker i netop disse store fordele - udover det skattemæssige - ved at have holding.

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver Jørgen ret. Plus hvis jeres ejendomme får økonomiske problemer, går udover jeres driftsselskab. Den bedste løsning som jeg ser det, er I hver især ejer et holding som ejer 50% af drift aps og 50% af et invest aps hvor I har jeres ejendommer. På den måde holder i risikoen adskilt.

Det I ønsker laver I en ejeraftale på.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe selskaberne ejer +10 % af hinanden kan I skattefrit føre overskuddet rundt - så modellen holder.

Men den er unødvendigt kompliceret som også påpeget her i tråden. Jeg ville nok genoverveje den.

Tag eventuelt kontakt til en revisor for at få lagt en skudsikker struktur fra starten af. Det kan spare jer for mange problemer kontra at skulle i gang med en omstrukturering senere hen!

PS: Laver I en ejeraftale - som er en super god idé - skal I være opmærksomme på problematikken med at lægge den i fælles drift vs. holding. Overvej lige den sammen med jeres advokat, hvis I ikke laver med Qontra el. lign.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Enig med overstående. 

Du bør seriøst overveje at spare holdinselskab 3 væk, da det ikke mange reelle fordele.. Kun hvis i har planer om at lave et meget stort antal andre driftselskaber, kan jeg se at holdingselskab 3 giver mening. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)