Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål omkring POS Software og kassesystemer i Danmark

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer!

Da jeg ikke har meget viden på området omkring POS (Point of Sale) systemer og kassesoftware i Danmark, så ser jeg ikke noget bedre sted at henvende mig end her! :)

Jeg har selvfølgelig lavet de sædvanlige google søgninger, men uden helt at få svar på alle mine spørgsmål, og derfor håber jeg at I kan hjælpe.

Det drejer sig om følgende:

1) Hvem er de største leverandører af POS systemer i Danmark? Er der en klar top 3 over de 'største spillere'? Hvem leverer fx til de store danske kæder såsom Matas, Imerco, Magasin, Fona osv.?

2) Hvor stor forskel er der på de forskellige POS systemer? Spørgsmålet er med henblik på, om det er muligt at lave en 'generel' applikation/integration, som nemt vil kunne implementeres i ethvert POS system, eller om sådan en applikation/integration skal skræddersyes til hvert enkelt POS system pga. forskellighed?

3) Er alle POS systemer online eller arbejder butikker også fra offline POS systemer? 

4) Tak fordi du gad læse så langt!

På forhånd mange tak for hjælpen!

Mvh.

Wulff

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej men min kendskab til marked vil jeg forsøge at svare på dine spørgsmål

Wulff88:
1) Hvem er de største leverandører af POS systemer i Danmark? Er der en klar top 3 over de 'største spillere'? Hvem leverer fx til de store danske kæder såsom Matas, Imerco, Magasin, Fona osv.?

De stårste spillere må være "Micros" og LS(en hver Navision partner sælger dette)
en del af de store har egne løsninger.

Wulff88:
2) Hvor stor forskel er der på de forskellige POS systemer? Spørgsmålet er med henblik på, om det er muligt at lave en 'generel' applikation/integration, som nemt vil kunne implementeres i ethvert POS system, eller om sådan en applikation/integration skal skræddersyes til hvert enkelt POS system pga. forskellighed?

 Der er stor forskæld, nogen online , nogen som apps, nogen uden api som , dogen med flad fils muligheder og andre som helt lukkede systemer, og så er der de ERP baserede 

Wulff88:
3) Er alle POS systemer online eller arbejder butikker også fra offline POS systemer? 

Yep begge dele findes

Wulff88:
4) Tak fordi du gad læse så langt!

Var så lidt ;) 


 
 

Tilmeldt 10. Mar 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar Jacob.

Ad 2) Ud fra dit svar på mit spørgsmål 2.

Vil det så sige, at det ikke er muligt at lave en generel applikation der 'nemt' kan integreres i de fleste POS systemer? Altså hvis jeg ønsker at lave en applikation til det danske detailmarked, skal jeg så lave en applikation til hver enkelt butik/kæde pga. forskellighed i POS systemerne? 

Og ud fra dit kendskab til markedet: Er der mange danske butikker/kæder der vælger at have et fuldstændigt lukket system, som det slet ikke er muligt at lave applikationer/integrationer til? 

På forhånd tak igen!

Mvh.



 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 
Alt efter hvad appen skal kunne så ja , desværre
Nogle af løsningerne har tænk kommunikation ind men andre har ikke.

/JIP 

Tilmeldt 10. Mar 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Jacob,

Du svarede på tråden tidligere, og du virker til at have god indsigt i diverse POS systemer, og derfor håber jeg du lige har mod på at svare på et par sidste spørgsmål.

Lad os antage at den POS applikation/integration jeg nævnte tidligere i min tråd 'kun' skal kunne sende information fra et kasseapparat til en server jeg har opsat - vil dette ikke være muligt at integrere på alle POS systemer der er online, såfremt systemerne har tænkt kommnuikation ind, som du skriver?
Jeg tænker her på de POS systemer som de 'normale' butikker benytter - fx Magasin, H&M, Matas, Fona osv.
(Jeg antager dog systemerne er meget forskellige)

På forhånd tak

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej

Jeg må også skuffe dig, du kan ikke bare udvikle en app eller lign som vil passe perfekt til alle de store eller alle de små POS systemer i danmark.

De store vil du få svært ved at samarbejde med, og de mindre systemer er som de store systemer alle meget meget forskellige, det gælder både kodesprog, og tilgængelighed iform af integrationer mv.

Dbh Johnny iAdvice.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)