Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

starte selvstændig håndværker

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens.

Jeg går p.t og overvejer at starte som selvstændig håndværker. Jeg er til hverdag lønmodtager i et håndværkerfirma, så min plan er at starte som selvstændig om aftenen og i weekenderne. og istedet for at arbejde sort kan jeg lige så godt få det gjort rigtigt

Er der noget man skal vide inden?

Hvad med regnskabs/faktura program ? Fås et simpelt og billigt som fungere? 

Hvad med udbetaling af 'løn' ? hvordan fungere sådan noget i et enkeltmandsvirksomhed?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46553
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Jyderup
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 34
Fra  tømreren.NU Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder fornuftig ☺

Dinero fungere perfekt som regnskabs program, her har du også muligheden for at opsætte din egen faktura. Og så er det GRATIS! dog har du også muligheden for at tilkøbe nogle lækre detaljer til det.

Mht. løn, så bliver du beskattet af dit overskud, som ikke er afhængig af hvor meget du har hævet til dig selv i løbet af året. Forstået på den måde at hvis du har hævet rub og stub, så må man håbe du har gemt nok penge til at betale evt restskat når året er omme.

Med venlig hilsen
Claus

se mere på www.tørmreren.nu

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 22
Fra  Debitoor Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej P

Lyder fornuftigt med dine overvejelser.

Jeg arbejder for Debitoor gratis regnskabsprogram. Det er et program, der er lavet specielt til dig, der ikke kender noget til regnskab på forhånd. Det er supersimpelt at komme i gang, og du kan lave en faktura på under et minut.

I Debitoor kan du sende lige så mange fakturaer, som du vil helt gratis. Og hvis du en dag får brug for mere end det, kan du vælge mellem en af vores Premium-pakker.

Du er velkommen til at prøve, og vi hører meget gerne fra dig, hvis du har spørgsmål eller kommentarer. Vi sidder klar i vores support på team@debitoor.dk.

Held og lykke.

Mange hilsner
Majbritt Ramsgaard Jensen
Online editor, Debitoor

Fra Hvidovre
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en god løsning.

Følger moms regnskabet med i gratis versionen? 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus:

Det lyder fornuftig ☺

Dinero fungere perfekt som regnskabs program, her har du også muligheden for at opsætte din egen faktura. Og så er det GRATIS! dog har du også muligheden for at tilkøbe nogle lækre detaljer til det.

Mht. løn, så bliver du beskattet af dit overskud, som ikke er afhængig af hvor meget du har hævet til dig selv i løbet af året. Forstået på den måde at hvis du har hævet rub og stub, så må man håbe du har gemt nok penge til at betale evt restskat når året er omme.

Med venlig hilsen
Claus

Vil tjekke dinero ud også :)

Har som sådan heller ikke behov for "løn" til at starte med. Håber at lave en opsparing og få en kundegrundlag så der på et tidspunkt vil være kapital nok til at kunne starte selvstændig på¨fuldtid.

Dog skal der indimellem trækkes lidt ud, men det må kunne lade sig gøre uden det store besvær

Fra Jyderup
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 34
Fra  tømreren.NU Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan sagtens lade sig gøre. Jeg kørte en overgang med at sætte ca 30% af min fortjeneste og timeløn + al momsen til side fra hver faktura, så havde jeg altid penge til skat og når der skulle afregnes moms. 

Men jeg kan på det kraftigste anbefale at sætte dig ind i hvordan man bogføre medmindre du outsourcer det.

se mere på www.tørmreren.nu

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12673
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Starte selvstændig konkurrerende virksomhed, mens du har arbejde - ikke nogen god ide, og muligvis heller ikke lovligt.    

Naturligvis skal du vide nogen om entrepriseret.

Med hensyn til bogføring bør du få dig en bogholder. brug ikke din kostbare til på at lave bogføring, den er lagt bedre brugt på at arbejde eller skaffe fremtidige kunder.

 

 

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 22
Fra  Debitoor Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen P

Hvis du vil have dine momstal med et klik, så skal du enten bruge Debitoor Premium Plus eller Pro.

Du kan læse mere om de forskellige pakker og funktioner i Debitoor via linket.

Med Debitoor kan dit regnskabsprogram vokse, samtidig med din virksomhed gør det. Du kan for eksempel starte med Debitoor Free, og så opgradere, hvis du synes, at for eksempel momsindberetningen er blevet mere besværlig på grund af mange forskellige typer indtægter og udgifter.

På den måde behøver du først at betale, når du får brug for funktionerne, fordi din forretning vokser.

Hilsner

Majbritt Ramsgaard Jensen
Online editor, Debitoor

Fra Jyderup
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 34
Fra  tømreren.NU Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu står der ikke nævnt nogen steder at det er konkurrerende virksomhed. Derudover har jeg endnu ikke hørt og konkurrance klausuler i håndværker kontrakter. 

Men om din nuværende arbejdsgiver synes det er en god idé kan diskuteres. Dog synes jeg at det vil være god stil lige at lufte idéen med dem. Det kan jo rent faktisk være at det er muligt at kører som underentreprenør for dem et stykke tid. 

Derudover kan jeg kun bifalde rådet omkring bogføring, brug hellere kræfterne andetsteds.

se mere på www.tørmreren.nu

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)