Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

starte selvstændig håndværker

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46555
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus:
Derudover har jeg endnu ikke hørt og konkurrance klausuler i håndværker kontrakter. 
jeg vil mene at hans arbejdsgiver omg kan fyre ham hvis han ser han driver konkurrence - da han jo kan tage kunder ved at være ude for arbejdsgiveren og bruge ham som reference - så klausul er ikke spørgmålet- Den dækker hvis han slutter - men er han f.eks. ansat tømrer og så i fritiden drive tømrevirksomhed - vil det bestemt kunne gi anledning til en fyring som arbejdsgiveren vil kunne forsvare - måske med normalt varsel - men vil trådstater tage den risiko - det var nok pointen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

lad os antage jeg er tømrer til hverdag, og i weekenderne lejer jeg mig selv ud som "arbejdsmand" på en byggeplads.

vil det være konkurrende? 

Jeg er ikke ude og nappe kunder fra mit dagligdags arbejde, og jeg er ikke ude og lave tilbud på nyt arbejde. det er ren og skær indlejning, indtil kapitalen evt. er stor  nok til at tage springet videre som fuldtids selvstændig.

Fra Jyderup
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 34
Fra  tømreren.NU Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Claus:
Derudover har jeg endnu ikke hørt og konkurrance klausuler i håndværker kontrakter. 
jeg vil mene at hans arbejdsgiver omg kan fyre ham hvis han ser han driver konkurrence - da han jo kan tage kunder ved at være ude for arbejdsgiveren og bruge ham som reference - så klausul er ikke spørgmålet- Den dækker hvis han slutter - men er han f.eks. ansat tømrer og så i fritiden drive tømrevirksomhed - vil det bestemt kunne gi anledning til en fyring som arbejdsgiveren vil kunne forsvare - måske med normalt varsel - men vil trådstater tage den risiko - det var nok pointen

vh John Hannover

Måske klausul ikke var det rigtige ord, men i det store hele er jeg enig med dig. Det bliver lidt på kant hvis man konkurrere om de samme kunder eller begynder at stjæle kunder fra sin arbejdsgiver.

Det var også derfor jeg mente det ville være god stil at forhøre sig hos sin arbejdsgiver.

med venlig hilsen 

Claus

se mere på www.tørmreren.nu

Fra Jyderup
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 34
Fra  tømreren.NU Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

P:

lad os antage jeg er tømrer til hverdag, og i weekenderne lejer jeg mig selv ud som "arbejdsmand" på en byggeplads.

vil det være konkurrende? 

Jeg ville umiddelbart ikke tænke det som konkurrende medmindre at din arbejdsgiver selv lejer deres folk ud. Jeg går udfra at din arbejdsgiver har/går efter deres egne projekter og ikke er et bemandingsbureau.

med venlig hilsen 

Claus

se mere på www.tørmreren.nu

Fra Hvidovre
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus:

Jeg ville umiddelbart ikke tænke det som konkurrende medmindre at din arbejdsgiver selv lejer deres folk ud. Jeg går udfra at din arbejdsgiver har/går efter deres egne projekter og ikke er et bemandingsbureau.

med venlig hilsen 

Claus

Der hvor jeg arbejder daglig, bliver der lavet tilbud på div. ny/renoverings opgaver og service opgaver. Det er IKKE et bemandings bureau. Så jeg ser det ikke som komkurrende, men tænker at lufte min ide til min overordnede. 

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej P,

PB-systemet virker tilsyneladende ikke: Vil du ikke fange mig på 42421882 eller jakob@bankunderbordet.dk i dag eller i morgen?

Jakob

Fra Hvidovre
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Bank:

Hej P,

PB-systemet virker tilsyneladende ikke: Vil du ikke fange mig på 42421882 eller jakob@bankunderbordet.dk i dag eller i morgen?

Jakob

Hvad ?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)