Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsgangen for at få et personligt selskab til et ApS og derefter jeg køber 50%

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvordan gøres det nemmest og billigst at jeg opkøber halvdelen af et nu personligt selskab som selvfølgelig skal laves om til et aps

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan ikke købe halvdelen af en enkeltmands personlig virksomhed hvis det er det du vil. I kan stifte et nyt selskab - ApS kontant sammen og Ejer kan derefter lukke det personlige - sælge alle aktiver ud uden moms til jeres nye momsregistrerede ApS. Alle aktiver der er købt - computer og hvad der kan findes uanset det er afskrevet skal sælges til en dokumenterbar markedspris - intet må blive tilbage og bare overtaget. Uden moms fordi det er som samlet salg til et momsregistreret selskab der forsætter aktiviteterne

Vil han selv personligt overtage aktiver så skal han sælge dem med moms

Der skal laves en goodwill beregning for at se, om jeres nye ApS overtager goodwill når de overtager alle aktiviteter i hans gamle personlige. Det kan en revisor gøre

Det kan nemt være det nemmeste - stifte nyt ApS kontant sammen - og lukke gamle enkeltmands og sælge aktiver over. 

Alternativ kan den personlige virksomhed gennemføre skattefri omdannelse til ApS (skattefri betyder der ikke opstår skat af goodwill eller overværdi af aktiver m.m.) og skatten udskydes til senere i ApS. Det er ikke årets overskud der bliver "skattefrit". En sådan omdannelse kan koste en del, så det er muligt at det er bedre bare at stifte kontant og lukke gamle - men vælger man skattefri omdannelse (tal med revisor) så kan du så købe halvdelen af anparterne til den pris du vil

Nyt CVR nr vil i alle fald formentlig betyde nye aftaler i forhold til gamle - betalingsløsning, bank o.a

Tal evt med www.ditselskab.dk  Jacob Tøjner - hils fra mig og sig I skal ha fundet ud af, om I skal kontantstifte eller ej, og Jacob kan stifte og klare det praktiske korrekt. Du får lige her en HUSKELISTE VED STIFTELSE AF SELSKAB så du får ting med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Jeg siger mange tak for det hurtige og fine svar.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)