Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til revisoren ang ApS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 79
Fra  SearchMind Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg skal have konverteret et IVS om til et ApS, hvor lang tid vil du som revisor så estimere det tager? 

Jeg har fået en revisor til at gøre dette for mig, men syntes han har brugt usandsynlig mange timer på dette. Så vil lige høre andre bogføringsfolk/revisoere hvad det evt tager af tid. 

Hilsen

Hans 

Ønsker du større synlighed online? Invester i Søgeoptimering her!!

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

At omdanne et IVS til et ApS tager ikke ret lang tid i sig selv.

Det tidskrævende er, at revisoren står til ansvar for at der er værdier for mindst 50.000 kr. i selskabet. Han skal derfor i princippet lave en "mini-revision", og det er det, du betaler for.

Ofte er prisen på omkring 5.000 kr. excl. moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

I princip skal revisor revidere hele regnskabet for året iden måske og så frem til omdannelsen. Revisor skal så påtage sig ansvar for, at der er 50.000 i frie midler (i princip selskabsbeskattede midler). Hvor langt det tager vil afhænge af hvor enkelt regnskabet er, og om der evt er aktiveret værdier i kapitalen

5000 kr som agera taler om er i min optik ikke dyrt - 10.000 ville ikke være usædvanligt for en apportstiftelse, og det er i princippet hvad det er

Alene revisors ansvar i den forbidendelse i forhold til kommende kreditorer koster

Det er en af årsagerne til at jeg ofte siger - stift ApS med det samme, hvis det er ApS du vil ha på sigt, også selv om der skal lånes lidt starten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Fuldstændigt enig med John og Agera. 

Du skal tænke på hvilke process du har sendt din revisor igennem, hvilke ting i har talt om som han har skulle værdi ansætte - de samtaler i haft om det etc. Og det antal timer, skal du så gange med hans timepris - og se om det ikke harmonere lidt bedre :-) 

De er som regel nogle dyre drenge at lege med - men se på den måde - at det er godt at have styr på - så det giver dig ro til at fokuser på din virksomhed. Det er den vinkel jeg valgte at se det med, da jeg hyrede min revisor til at kigge mig efter i sømmene :-) 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Agera:

Hej Hans

At omdanne et IVS til et ApS tager ikke ret lang tid i sig selv.

Det tidskrævende er, at revisoren står til ansvar for at der er værdier for mindst 50.000 kr. i selskabet. Han skal derfor i princippet lave en "mini-revision", og det er det, du betaler for.

Ofte er prisen på omkring 5.000 kr. excl. moms.

InteressantWink

Kunne da godt tænke mig at lære lidt om "mini-revision", så ser frem til dette.

Tonny

@trådstarter

John er faktisk inde på det meste i forbindelse med revisors assistancen ved omdannelse af IVS til ApS.

Der er tale om en erklæring med høj grad af sikkerhed, som er ensbetydende med en revision på omdannelsestidspunktet. Fro at revisionen kan gennemføres, så kræver det ofte en revision af det seneste årsregnskab samt perioden fra seneste årsregsnkab til omdannelsestidspunktet.

Der kræves ydermere en kontrol af aktivernes tilstedeværelse og værdiansættelser evt med fagkyndig bistand for aktiverne ligesom alle forpligtelser og gæld skal opgøres og indregnes.

Bemærk deruodver, at den godkendte revisor hæfter for sin vurderingsberetning i 5 år, så det er en omkostningstung affære at få omdannet et IVS.

Tonny

Fra Danmark
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 79
Fra  SearchMind Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange tak for svarene. Jeg er blevet en del klogere, da jeg ikke lige havde forstået alt det med ansvar osv. Men kan se at han er meget rimelig i den pris om han har sendt til mig. 

Mange tak for svar. 

Ønsker du større synlighed online? Invester i Søgeoptimering her!!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)