Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig godt igang

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle sammen

Jeg er i gang med at starte en håndværkervirksomhed det bliver et ApS fordi jeg gerne vil have lidt beskyttelse for min private økonomi, og har en frygt for at grossister og samarbejdspartnere syndtes et IVS er useriøst.

Så langt så godt. Selvom jeg længe har læst og undersøgt er der nogle spørgsmål jeg gerne vil stille jer her inde...

1. Jeg skal have noget hjælp til at oprette de nødvendige papirer og oprette selskabet. Er der nogen der kender nogle af de online firmaer der gør dette f.eks. Nemadvokat.dk som gør det til den nette sum af 1.300 kr. er de gode nok/sikre?

2. Jeg er en smule forvirret over rækkefølgen, jeg skal bruge 50.000kr (dem har jeg på min egen private konto) men jeg skal have noget bevis for at jeg har dem for at oprette firmaet ikke? hvordan får jeg det? jeg kan ikke oprette en erhvervs konto før jeg har Cvr. nummeret...

3. Jeg skal som noget af det største bruge en bil i firmaet, lad os sige at denne koster 200.000 kr. hvis jeg køber denne med 20% udbetaling kan jeg så bruge disse 40.000kr af mit indskud. Vil denne bil så kunne opretholde mit minimum krav på 50.000kr (eller bare de 40.000 som jeg har lagt som indskud)??

4. jeg skal bruge mere end de 50.000kr til at starte firmaet til køb af småanskaffelser samt betale for licenser, forsikringer mm. i alt regner jeg med 120.000 kr. hvordan skal jeg overføre disse penge fra min private konto til firmaet, så jeg kan betale MIG dem tilbage uden at betale skat af dem??

5. jeg regner med at jeg vil lave min bogføring selv i economic som jeg har lidt erfaring med. Men jeg har brug for en bogholder der kan hjælpe mig med at starte det op, med de rigtige indstillinger, konti og vise mig hvordan jeg gør, også med hensyn til udbetaling af løn osv. Hvor meget skal jeg regne med at det koster? jeg skal også have en der hver år kan lave årsrapport til Erhvervsstyrelsen, afslutte året og starte et nyt. Så jeg bare selv skal lave det daglige regnskab. Hvor meget skal jeg regne med en bogholder skal have for det?

Det var det til en start Smile jeg håber i har lyst til at gribe bolden og hjælpe mig til en god start. Er der noget jeg har forklaret som kun jeg kan forstå så skriv endelig så skal jeg prøve at forklare/omformulere mine spørgsmål.. 

Mvh.

Ronni P.

Fra Valby
Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej har liget været det igemmen. Jeg vil tage fat i Vicky Werfel inforevision a/s en fejel kan koste dyrt 39 53 50 00. Hel og lykke med det hele. Mvh Søren

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

1 jeg vil anbefale www.ditsselskab.dk  - lidt dyrere men god rådgivning

2 - du sætter de 50.000 kr ind på f.eks ditselskabs klient konto - helt uden risiko - og advokat firmaet kan så bekræfte kapitalen

3  dine aktivers værdi indgår - MEN hvis du køber bil til 200.000 kr - så vil jo det kræve et lån på 200.000 kr og så er bilen ikke af værdi som sådan . her skal du betale for beregning - alt andet lig - lån 200.000 kr - værdi bil 200.000 kr går lige op men så værdiforringelse /skattenedskrivning 50.000 kr år 1 som jo skal være tjent ind

4- du kan kun føre penge ind ved at låne penge ind helt officielt med en låneaftale og du skal beregne og modtage rente til markedsværdi - igen skal du få konkret råd fra en revisor under stiftelse.

5 hvis du kan alt bogføring selv så regn 10-12-000 kr til resten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Apr 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 06:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det, men jeg ville gerne prøve at få nogle svar her inde først.

Tilmeldt 2. Apr 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 07:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John og mange tak for dine svar.

Jeg kigger lidt på ditselskab.dk prisen er ikke vigtig bare det er et firma der er til at stole på.

vedr. bil så lægger jeg jo en udbetaling på 40.000kr altså bliver der kun lånt 160.000kr. jeg er klar over at biler falder meget hurtigt i værdi, men kan det ikke gå som værdi det første år måske indtil firmaet har fået andre aktiver?

Jeg må prøve at maile til ditselskab.dk om de samtidig kan lave en sådanne låneaftale til mig.

10-12.000kr. lyder da af meget for en bogholder der skal have 400kr i timen. Tager det virkelig så mange timer at lave og sende de rapporter?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

den værdi bilen har som overstiger lånet - den indgår - men kun den som bilen overstiger lånet med

Dit selskab er helt OK

Prisen er rent skud - for revision og skat - er det bare hjælp til indberetning så formentlig fra 3000 kr (ved bogholder) til 7-8000 for revisor

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Apr 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

den værdi bilen har som overstiger lånet - den indgår - men kun den som bilen overstiger lånet med

Dit selskab er helt OK

Prisen er rent skud - for revision og skat - er det bare hjælp til indberetning så formentlig fra 3000 kr (ved bogholder) til 7-8000 for revisor

vh John H

Jeg havde tænkt mig at fravælge revision, da jeg ikke regner med at firmaet bliver større end jeg kan holde mig under de tre krav for dette eller har jeg misforstået noget? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

nej det er helt ok når du gør det korrekt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Apr 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 06:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

nej det er helt ok når du gør det korrekt

He he det er det jeg skal bruge ditselskab.dk til Wink

tusind tak for hjælpen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)