Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder... har vi nogen?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har startet ApS og åbnet en butik, men alt glæden er pludselig blevet overskygget af et "forbandet" skilte firma som rent ud sagt har taget røven på mig (føler jeg).

Jeg startede med at indhente et tilbud på et facadeskilt, hvilket var fint nok og det blev godt nok ikke helt som jeg havde forestillet mig i designet men jeg accepterede det som det nu engang var i designet.

Jeg forespurgte til garanti på skiltet fordi jeg med en negl kunne løsne folien fra den plade de havde brugt, og fik at vide at de havde 5 års garanti på folien men ikke på pladen som de havde sat folien på (dette fik jeg først oplyst efter skiltet var sat op).

Jeg brokkede mig over samlingerne men fik besked på at det var fordi butikken var skæv så det ville de ikke gøre noget ved, tiltrods for at de ved opsætningen ellers havde lovet det.

Skiltet har ikke engang siddet i 30  og nu slår pladerne sig og buger ud ad :-(

Jeg er nervøs for hvordan det vil se ud om 3 måneder eller et år...

Jeg har jo alligevel betalt næsten 10.000 kr for det og det ligner bare en tynd hvid træplade med en gang selvklæbende folie bogstaver på.

Jeg har betalt halvdelen af regningen men syntes at det er helt hen i vejret at jeg skal betale for sådan noget LORT

Problemet er at skilte firmaets ejer er højtråbende, arrogant og virkelig en der ville give problemer i og foran butikken som ville være yderst pinligt, så jeg tænkte på, har jeg/firmaet ingen rettigheder fordi mit firma er et ApS og det er erhverv? Der må da være en form for garanti på sådan et skilt?

Håber nogen kan hjælpe da de økonomiske midler er begrænsede her i starten men jeg syntes alligevel ikke at det er i orden at levere en vare der ikke holder 30 dage, og hvad gør jeg senere hvis bogstaverne løsner sig eller pladerne bliver værrer....

Jeg er frustreret og fortvivlet over situationen så håber nogen vil bruge lidt af deres weekend på at svare.

På forhånd tak for hjælpen.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan og skal gøre indsigelse hvis produktet ikke lever op til beskrivelsen fra sælger

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvorfor er der ikke nogen garanti på pladen. Er det ikke dem der har bestemt at det skal være den aktuelle plade.

Er der aftalt noget særskilt  omkring reklamationsretten?

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nej jeg bad om et tilbud og de gav et som jeg accepterede og de kom og satte det op.

Jeg er kun lige åbnet for ca. 14 dage siden, så det hele er helt nyt.

Men et facade skilt skal vel holde mere end det.... til 10.000 kr

Der må da være nogle rettigheder og regler for erhvervsdrivende når de sælger til andre erhvervsdrivende, for de må da også have nogle garantier de skal leve op til?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke nogen lov som forhindrer en erhvervsdrivende til at sælge et dårligt produkt eller levere en dårlig ydelse.

du bør dog kunne gøre indsigelse mod fakturaen og kræve skaden udbedret eller skiltet erstattet, da det synligt har taget skade.

såfremt du selv har krævet at et skilte placeres udendørs, som ikke er egnet til det, så bærer du ansvaret. Men har leverandøren solgt dig et udendørs skilt, så burde denne også kunne stå inde for at skiltet er egnet til formålet

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bedt om et udendørs facadeskilt, og stolet på deres expertise mhs til hvad der skulle til.

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Apr 15
Indlæg ialt: 21
Fra  Ollies Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil da gerne vide hvad pågældende firma hedder - vel ingen grund til vi andre skal udsættes for en træls behandling. Føler med dig. Er selv super bange for at løbe ind i sådan nogle typer 😩

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria-Ollies:

Vil da gerne vide hvad pågældende firma hedder - vel ingen grund til vi andre skal udsættes for en træls behandling. Føler med dig. Er selv super bange for at løbe ind i sådan nogle typer 😩

Sikkert. Men det er ikke tilladt at hænge andre ud her på Amino.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lindgaard-Sørensen:

Jeg har bedt om et udendørs facadeskilt, og stolet på deres expertise mhs til hvad der skulle til.

Gør en skriftlig indsigelse overfor sælger, evt med billede af skiltet og skaderne. Kræv at skaderne straks udbedres og at leverandøren kan stå inde for at skiltet er beregnet til formålet. Kan sælger ikke garantere det så kræv at handelen går tilbage da sælger ikke har leveret et skilt i overensstemmelse med det angivne behov.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Århhhh ja
Jeg har det
Du får lavet et stort lamineret (eller flere, kan laves for ke. 100 pr. Stk.) plakater med en pil der peger mod det elendige skilt og skriver med store fede bogstaver
Dette elendige "udendørs" er leveret af xxx
Som krævede kr. 10000 for et stykke arbejde der ikke har holdt i 30 dage.

Xxx skilte
Garanti for skæve skilte og dårlig service

Dette virker selvfølgelig kun hvis du har en facade med meget trafik forbi.

Altså bortset fra at du skaber noget negativ energi omkring din butik.
Men det kun dæmme være sjovt at se hans ansigt når han så det.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)